26 October 2018

TAK MAHU TERUS 'HANYUT' - ARJA LEE GUNA NAMA SEBENAR


Pelakon Arja Lee yang berusia 35 ini akhirnya mahu membuka buku baru apabila kini ingin menggunakan nama sebenar Azharudin Ramli selepas beberapa tahun dikenali dengan nama pentas tersebut.





Malah, dia juga dilihat mula melakukan perubahan fizikal dari segi penampilan diri dan laman sosial seperti membotakkan kepala serta memuatnaik lebih 300 foto latar putih di laman Instagram sejak seminggu lalu.

"Bagi saya ringkas saja, setiap orang ada hari dia akan berada dalam ‘bad mood’, gembira, teruja, sedih dan sebagainya. Apa yang saya buat tiada kena-mengena dengan sesiapa.

"Saya hanya mahu buka buku baru dan lupakan perkara yang pernah saya fikirkan sebelum ini. Bagi saya, industri sekarang sudah macam-macam," katanya.

Dia menafikan tindakan dilakukannya itu berkaitan dengan masalah tekanan perasaan atau sakit jiwa lantas melampiaskan ke laman sosial.

Klik untuk gambar besar


Katanya, laman sosialnya adalah hak peribadi. Biarpun tidak lagi memuat naik foto di laman utama, dia masih aktif berkongsi video dan foto di ruangan 'IG Story'.

Arja turut mendedahkan mengambil keputusan untuk menyambung pengajian peringkat sarjana dalam bidang teater pengkhususan pengajian mengenai muzikal di Malaysia di Universiti Teknologi Mara (UiTM) sejak tiga bulan lalu.

Dia akui tidak mahu lagi hanyut dengan perkara yang pernah dibuatnya sebelum ini termasuk memuat naik foto yang boleh mengundang kontroversi seperti tidak berbaju atau berseluar dalam.

Baginya, disebabkan mengambil keputusan menyambung pengajian membuatkan dia tidak perlukan apa-apa lagi baik mengejar populariti atau publisiti.

"Kalau saya jadi Arja Lee, saya boleh jadi pelbagai, tapi kalau saya kekalkan nama asal, saya berada dalam kotak sendiri. Perkongsian latar putih di Instagram saya kini adalah lambang suci dan itulah yang saya cuba sampaikan.



"Saya pun kadangkala hanya mahu berada dalam dunia sendiri, tidak lagi cakap soal tiada tawaran berlakon dan menyanyi. Sebenarnya tawaran masih ada cuma tidak seaktif dulu," ujarnya.

Disebabkan bergelar pelajar sarjana sepenuh masa juga, Arja mahu menunjukkan dirinya sepadan dengan status itu kerana melihat masa depannya sebagai pensyarah dalam bidang seni.

Dia akui pernah ditanya pensyarahnya, Dr Norzizie Zulkifli mengenai keputusan untuk sambung pengajian.

"Saya beritahu beliau sebab nak jadi pensyarah dan dia terkejut, tapi sangat mengalu-alukan pensyarah muka baru dan muda seperti saya kerana dunia akademik memang perlukan ramai lagi ilmuan dalam bidang ini.

"UiTM sudah beri satu ruang untuk saya mencapai impian itu dan dunia akademik adalah perkara baru buat saya," tuturnya.




www.myartis.com / Sumber: Harian Metro


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: