09 December 2018

RUHAINIES AKUI PERNAH TOLAK, TERTARIK SEBAB BACAAN YASIN


"Akhirnya Tuhan menunaikan doa saya apabila dipertemukan dengan lelaki yang membuatkan saya jatuh cinta dan bersedia untuk berkahwin. Saya pula bukannya memandang paras rupa dan kedudukan, sebaliknya hati serta keteguhan agama.





"Saya bertambah yakin dengan keikhlasan Mr E apabila melihatnya membaca Surah Yasin setiap hari, selama dua minggu, ketika saya jatuh sakit sewaktu menjalani penggambaran program travelog baru-baru ini," demikian kata pelakon Ruhainies.

Ruhainies memberitahu dia pernah menolak cinta kekasih, Mr E dulu, namun hati mula terbuka dengan keteguhan agama kekasih apabila beliau membacakan surah Yasin setiap hari buatnya ketika jatuh sakit di set pengambaran tempoh hari.

Bagaimanapun, Ruhainies berasa terluka apabila netizen mendakwa beliau mengejar lelaki berharta sedangkan beliau tidak pernah menunjukkan kekayaan Mr E biarpun dirinya mengetahui status kekasihnya yang sebenar.

Klik untuk gambar besar


"Bagi saya, kalau Mr E tidak kaya dan berharta sekali pun, inilah lelaki yang saya idamkan sebagai jodoh. Saya tidak pernah beritahu identiti Mr E, malah apa yang dia ada pun saya tidak tunjuk. Kebanyakan netizen hanya membuat spekulasi.

"Kalau ikutkan, Mr E mengejar saya sejak setahun lalu, tetapi saya tidak melayannya. Sedangkan, saya bukannya tidak tahu siapa Mr E. Hati saya hanya terbuka untuk mengenalinya dengan lebih rapat apabila melihat kesungguhannya," jelasnya.

Ruhainies atau nama penuhnya Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas berkata, Mr E sanggup menunggu kakaknya, Risteena Munim, berkahwin terlebih dulu sebelum mereka pula menaiki pelamin.

"Saya tunggu Risteena berkahwin dulu. Walaupun kami sudah bersedia melangkah ke alam perkahwinan, saya harus mendahulukan Risteena. Mr E juga tidak kisah menunggu selama mana sekali pun. Dia setia menanti saya," tuturnya.






www.myartis.com / Sumber & foto: Berita Harian & Instagram Ruhainies


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: