18 March 2019

KENYATAAN 'PEDAS' A. AIDA: "HAKIKAT YANG PERLU DITERIMA" - CEO, TV MEDIA PRIMA


"Kenyataan beliau (A. Aida) memang agak keras bagi sesetengah pihak. Namun itulah hakikat yang perlu diterima malah kami memahami maksud tersirat yang cuba disampaikannya mengenai keperluan memiliki paras rupa menarik untuk bergelar artis," demikian kata Ketua Pengawai Eksekutif (CEO) Rangkaian Televisyen, Media Prima Berhad, Johan Ishak.





Ketika ramai pihak termasuk rakan artis menempelak produser Datuk A. Aida yang menyentuh soal rupa paras individu untuk menjadi artis, pihak TV3 tampil mempertahankan wanita itu. Johan berkata walaupun kenyataan A. aida itu agak keras namun ia adalah sesuatu yang perlu diterima semua pihak.

Pada masa sama, Johan turut mengulas kenyataan penerbit tersebut yang menjadi perdebatan hangat di media sosial sepanjang minggu ini termasuk timbul rasakurang senang rakan artis.

"Apa yang ditularkan sepanjang minggu ini mengenai kenyataan yang dikeluarkan A. Aida berada diluar konteks yang cuba disampaikan. Tidak semestinya mereka yang mempunyai rupa paras tidak menarik gagal menonjolkan bakat lakonan dengan baik namun ia perlulah bersesuaian dengan watak yang bakal dibawa.

"Ramai peserta 'terperangkap' dengan hanya cuba membawa watak hero atau heroin yang kebiasaannya memerlukan wajah dan rupa paras yang menarik, mereka juga terlupa ia sebenarnya turut merangkumi aura, keterampilan dan juga karisma yang kelak bakal menjadi pujaan penonton," ujarnya.

Dalam pada itu, Johan menambah, stesen televisyen peka terhadap permintaan majoriti penonton namun komen negatif mereka cuma sekadar mencari peluang untuk menekan pihak stesen untuk mengikut cita rasa mereka.

"Kami bukan stesyen berbayar, jadi pengambil kira kehendak ramai adalah keperluan utama kami," tuturnya.


www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: