05 May 2019

DEDAH ANAK PERNAH DIHINA: "KALAU TAK KUTUK..... HIDUP TAK LENGKAP" - JASMIN HAMID


Berkongsi kisah anak bongsunya, Haziq MacQuistan yang pernah menjadi mangsa 'body shaming' gara-gara memiliki berat badan berlebihan suatu masa lalu, pelakon Jasmin Hamid, 46, berkata Haziq yang pernah menerima kritikan negatif kini dalam usaha menjaga kesihatan badan bagi mendapatkan berat dan bentuk badan yang ideal.





"Siapa sangka masa kecil dulu Big Boss @haziq_macquistan, mbam-mbam tapi bila dah bujang, dah pandai buat badan. Bukan nak SADO tapi untuk menjaga kesihatan katanya supaya hidup sihat.. Mana tau lepas ni dapat berlakon cerita ACTION pulak..

"Tak nak lagi orang panggil dia BUDAK GEMUK lagi macam dulu sebab zaman sekarang ni dah jadi trend BODY SHAMMING!" katanya yang berkongsi foto penampilan baharu anaknya itu dengan memuatnaik catatan di laman Instagramnya pada Ahad.

Klik untuk gambar besar


Dalam pada itu, Jasmin turut meluahkan rasa kesal terhadap sikap segelintir individu yang tidak sensitif terhadap perasaan orang lain. Menurutnya, kritikan dan merendahkan seseorng ibarat sudah sebati dalam hidup masyarakat kini

"Manusia zaman sekarang ni, kalau tak kutuk dan rendahkan orang, hidup mereka tak lengkap agaknya.. Bila jumpa, perkataan pertama yang akan keluar.... 'KAU DAH GEMUK', 'KAU DAH TUA', 'KAU DAH KURUS KERING'.

"Tak boleh ke kalau tanya khabar je.. Tanyalah, sihat? Happy? Dah makan? Kan lagi bagus dari soalan yang menyakitkan hati.. Be positive OK! Hebat Bukan? #artismalaysia #pelakonmalaysia #newcomer #malaysianactor #son #gym #hebatbukan," ujarnya lagi.




www.myartis.com / Sumber & foto: mStar, Instagram Jasmin Hamid & Haziq MacQuistan


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: