14 June 2019

AYAH DIJEMPUT ILAHI - NAZ (JJCM) MOHON SEDEKAHKAN AL-FATIHAH


"Arwah ayah dikejarkan ke Hospital Gleneagles jam 9 malam semalam (Rabu) selepas mengadu sesak nafas. 45 minit kemudian doktor mengesahkan dia sudah meninggal dunia," demikian kata hos rancangan 'Jalan Jalan Cari Makan' (JJCM), Nazrudin Habibur Rahman apabila kehilangan ayahanda tercintanya, Hj Habibur Rahman, 73, yang menghembuskan nafas terakhir pada jam 9.45 malam Rabu.





Naz akui masih terkejut dengan pemergian secara tiba-tiba ayahnya yang disahkan menghidap penyakit kanser buah pinggang. Menurut Naz lagi, arwah ayahnya sebulan yang lalu sempat menjalani pembedahan di Hospital Gleneagles Kuala Lumpur dan doktor mengesahkan keadaan ayahnya semakin baik dan beransur pulih.

Namun Naz sekeluarga dikejutkan dengan keadaan ayahnya yang tiba-tiba sesak nafas malam semalam (Rabu) sebelum dikejarkan ke hospital. Sementara itu, jenazah Allahyarham selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Jalan Ampang selepas solat Zohor pada Khamis. Menurut Naz, arwah ayahnya baharu sahaja didiagnosis menghidap kanser sejak dua bulan yang lalu.

"Ayah sebelum ini menjalani rawatan dialisis selama tiga tahun. Pembedahan bulan lepas adalah pertama kali dilakukan sebaik disahkan menghidap kanser buah pinggang. Walaupun ada kanser, ayah terima dengan reda dan kental melawan penyakitnya. Ayah pergi dengan sangat mudah. Akhir nafasnya, dia terbujur kaku, sejuk dan akhirnya menutup mata dengan tenang," ujar Naz yang memohon doa orang ramai agar dapat sedekahkan Al Fatihah buat Allahyarham.

Klik untuk gambar besar





www.myartis.com / Sumber & foto: Astro Gempak & Instagram Nazrudin Habibur Rahman


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: