03 September 2019

ERRA TERINGIN TUNAI HAJI SETIAP TAHUN, JIKA ADA REZEKI


"Alhamdulillah, perjalanan ibadah terindah bagi saya. Ianya lebih indah daripada yang saya jangkakan sebelum ini. Saya pasti akan merindui setiap kenangan sepanjang mengerjakan ibadah haji di sana. Terasa masa seperti cepat berlalu ketika di sana. Keajaiban adalah saya rasa ketenangan yang terindah yang belum pernah dirasakan sebelum ini.





"Jika diberikan kesempatan dan dimurahkan rezeki, saya pasti ingin kembali lagi ke kota suci. Kalau tanya dengan orang yang dah pernah pergi, pastinya mereka ingin kembali semula ke Mekah," kata pelakon Erra Fazira yang berkongsi perasaannya yang teringin mengerjakan haji pada setiap tahun sekiranya dimurahkan rezeki oleh Allah SWT.

Menurut Erra atau nama sebenarnya, Fazira Wan Chik, 46, lagi, perjalanan ibadah hajinya merupakan satu momen yang paling indah dalam kehidupannya selama ini. Sebelum ini, Erra berkata dia tidak kisah jika ada yang memanggilnya dengan gelaran Hajjah. Ujarnya lagi, mutawwif memberi nasihat supaya tidak menolak panggilan itu.

Klik untuk gambar besar


Sementara itu, Erra akui tidak pernah meletakkan had umur untuk kekal aktif dalam bidang lakonan. Jelas Erra, dia merupakan seorang individu yang bukan dari kalangan orang berada, justeru harus mencari pendapatan sendiri bagi menyara kehidupan.

"Soal rezeki ini kita tak boleh nak letak had, bergantung pada ketentuan Allah, kita ikut sahaja. Kalau kata sampai ke tua jadi nenek dan masih berlakon saya terima. Katakan saya letak target umur 50 tahun berhenti berlakon, kalau saya anak orang kaya, bolehlah...

"Tapi saya ini semua jatuh bangun sendiri, kena cari pendapatan sendiri dan ada tanggungjawab. Saya ada keluarga serta anak yang perlu diutamakan dan dijaga. Saya kena rasional dalam hal ini dan fikir secara logik, jadi tak ada titik waktu, saya hanya berdoa supaya Allah salurkan yang terbaik untuk saya," ujarnya.




www.myartis.com / Sumber & foto: Kopi Planet, Astro Gempak & Instagram Erra Fazira


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: