29 September 2019

RITA DEDAH SETIAP KALI UPLOAD FOTO ANAK, MESTI KENA KUTUK


"Kadang-kadang, bila saya kongsi foto anak-anak di laman Instagram, mulalah ada akaun palsu yang tidak mempunyai foto serta tidak mengikuti mana-mana akaun Instagram lain muncul di ruangan komen. Mereka meninggalkan komen buruk dan negatif terhadap foto terbabit. Setiap kali muatnaik gambar anak-anak, mesti mereka pun datang komen berbaur kutukan.





"Saya juga akan bertindak membalas komen jika ada netizen bertindak melampau meninggalkan komen bukan-bukan," demikian kata pelakon Rita Rudaini, 43, yang mendedahkan tindakan sesetengah pihak tidak bertanggungjawab yang muncul apabila dia berkongsi foto anak-anaknya di laman Instagram.

Menurut Rita, wujud segelintir pihak yang menggunakan akaun Instagram palsu untuk meninggalkan komen negatif dan buruk apabila dia memuat naik gambar Airit Rayyan Rizqin, 10, dan Airit Qaqa Arjuna, 8. Tambah bintang 'Mendam Berahi' ini lagi, dia menentang pendapat yang mengatakan selebriti tidak perlu membalas perbuatan jahat netizen di laman sosial:

"Ada yang cakap artis tidak seharusnya balas atau respon. Bagi saya, ikut keadaan. Kalau komen mereka melampau, saya harus bertindak. Kenapa artis hanya perlu diam? Kami mempunyai perasaan seperti manusia biasa, bukannya makhluk asing," tegasnya lagi.

Klik untuk gambar besar





www.myartis.com / Sumber & foto: Astro Gempak & Instagram Rita Rudaini


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: