06 September 2019

SHARIFAH SAKINAH: "STOP TELLING WOMEN HOW TO DRESS"


Nama Sharifah Sakinah sejak akhir-akhir ini sering menerima kritikan netizen berhubung penampilannya yang dikata agak seksi dan mencolok mata, malah ada juga yang menasihati pelakon ini mengenai cara pemakaiannya itu. Bagaimanapun, pasti ramai tahu Sakinah tidak mudah melatah dan enggan ambil pusing dengan kata-kata negatif serta kecaman yang dilemparkan terhadap dirinya.





Nampaknya, perkongsian terbaru Sakinah sekali lagi menjadi perhatian netizen apabila pelakon itu memberitahu agar berhenti ajar wanita bagaimana cara untuk berpakaian. Seperti sudah dijangka, kapsyen tersebut mengundang kecaman netizen yang menyindirnya malah turut meminta dia berkata seperti itu dengan Tuhan. Malah ada yang mempersoalkan adalah dia benar-benar seorang Muslim.

Tidak hanya berdiam diri, Sakinah turut mempersoalkan mengapa netizen hanya berani menegurnya di sosial media tetapi tidak berani menegur secara depan-depan atau ketika melihatnya di luar. Namun, ada segelintir pengikut mempertahankan pelakon itu dengan menyifatkan komen kecaman itu adalah kata-kata orang yang cemburu terhadap Sakinah. Tidak kurang juga ada yang meminta supaya unfollow jika tidak suka dengan perkongsian pelakon itu.

Klik untuk gambar besar











www.myartis.com / Sumber & foto: MHETV & Instagram Sharifah Sakinah


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: