09 October 2019

"JADI UNTUK MOVE ON, SAYA PILIH JANGAN BACA (KOMEN)" - MAWAR KARIM


"Sejujurnya saya tidak berani baca komen-komen sebab takut emosi terganggu, tak boleh kerja. Jadi untuk saya move on, saya pilih untuk jangan baca. Apa yang saya lalui saya kena positif, bahkan saya ada minta rujukan daripada Prof Muhaya, Ustazah Siti Nor Bahyah dan Datuk Mashitah. Macam saya, kekuatan tu saya dapat melalui Allah. Saya kena minta dan mohon dengan Allah. Saya tahu saya ada kelemahan.





"Sebagai orang berniaga, saya tak boleh tunjuk wajah sedih. Kita kena pandai ke hadapan dan hadapi semua ini," demikian kata usahawan tudung Fareeda, Mawar Karim yang kini lebih positif dan memilih untuk tidak membaca komen netizen di media sosial selepas mahligai perkahwinan yang dibina selama enam tahun bersama pelakon dan pengacara Fizo Omar gagal diselamatkan setelah disahkan bercerai pada Julai lalu.

Mahu kembali bangkit dan move on dari kisahnya terdahulu, Mawar berkata dia tidak berani untuk membaca komen di media sosial bimbang emosinya terganggu. Ujarnya lagi, sebagai manusia kita ada kelemahan dan dia memohon kekuatan daripada Allah. Akui masih bersedih di atas apa yang berlaku, namun Mawar berkata dia tidak mahu menunjukkan kesedihan itu pada orang sekelilingnya. Jelasnya lagi, apa paling penting adalah kebahagiaan anaknya, Maryam.

“Saya tak tunjuk sedih dekat orang. Family sendiri pun tidak, Maryamlah bahu untuk saya menangis. Memang dekat Maryam je. Sejak dalam perut hingga keluar. Sedih tu memang ada tapi kita tak boleh tunjuk dekat orang. Walau apa pun saya akan pastikan kasih sayang kami sebagai bapa dan mak kepada Maryam tak berkurang," tuturnya lagi.

Klik untuk gambar besar





www.myartis.com / Sumber & foto: Nona & Instagram Mawar Karim


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: