30 December 2019

FIZO OMAR: "USAHA DAPATKAN ZURIAT & ALLAH IZINKAN 29 DEC 2017..."


"WAN MARYAM TURNS 2 (29 DEC 2017). Selamat Ulang tahun kelahiran yg ke 2 buat anakndaku tercinta! Syukur Ya Allah, antara salah satu nikmat rezekiMu yg tidak dpt aku gambarkan dgn kata2. Bila dikurniakan zuriat yg sihat dan membesar dgn baik dan membahagiakan semua orang.





"Selama 4 tahun perkahwinan menanti dan terus berusaha untuk mendapatkan zuriat dan akhirnya Allah izinkan pada 29 Dec 2017 (Jumaat). Betapa gembiranya aku saat melihat dan menyambut sendiri zuriat yg aku nantikan selama ini. Subhanallah hanya Tuhan saja yg tahu perasaan aku ketika itu.

"Bermulalah kehidupan aku sebagai seorang bapa yg aku impikan selama ini, melihat anak membesar depan mata sendiri adalah satu nikmat perjalanan hidup yg sgt bernilai dan moment yg terindah dlm hidup aku. Namun perancangan Allah itu adalah sebaik baik perancangan, 10 July 2019, dah tertulis jodoh aku dan Mawar berakhir disitu ketika Cik Yam berusia 1 tahun 6 bulan dan kami memilih utk berasingan dan dari status suami isteri bertukar menjadi sahabat dan co-parenting kpd zuriat kami Cik Yam.

"Ye lah, tiada siapa pun yg inginkan perpisahan, tapi berlakunya dgn izin Allah dan semestinya Allah ada perancangan yg terbaik utk kami semua. Alhamduliilah Cik Yam membesar dgn baik dan mendapat kasih sayang yg secukupnya drpd kedua2 belah pihak. Cik Yam adalah seorang anak yg sangat bijak dan seolah olah dia memahami situasi Mama dan Daddy nya. Setiap kali tiba giliran utk menjaganya, dia sgt memahami dan tiada masalah utk bermalam dan tinggal bersama walaupun ketiadaan sebelah pihak. Syukur Alhamdulillah.

Klik untuk gambar besar


"Aku yakin dan percaya dgn perancangan Allah yg akan memberikan yg terbaik kpd hambaNYA dan Dia juga akan menjaga dan mengatur segalanya yg terbaik utk semua. Di hari lahir zuriat aku ini, aku hanya mampu bersyukur kpd Allah dan berterima kasih kpd bekas isteri @mawar_karim kerana pengorbanannya mengandung dan melahirkan zuriat aku. Walau apa pun yg terjadi jasanya itu tetap aku hargai sampai bila-bila.

"Tiada lain yg aku pinta, semoga Allah memelihara zuriat aku ini dan jadikanlah Cik Yam anak yang solehah, dan taat kepada kedua ibubapa, terutamanya ibu yang melahirkan kamu di dunia ini. SELAMAT HARI LAHIR CIK YAM," demikianlah tulis pelakon, pengacara dan usahawan Fizo Omar yang mendedikasikan ucapan khas sempena hari kelahiran puteri kesayangannya, Wan Maryam yang disambut semalam (29 Disember).

Fizo memuatnaik beberapa keping foto bersama Maryam di laman Instagram miliknya bersama ucapan yang menyentuh jiwa. Dalam tulisannya, Fizo melahirkan rasa gembira dengan kehadiran Maryam selepas empat tahun menanti bersama bekas isterinya, Mawar Karim. Selain itu, Fizo menyatakan tanggungjawab terhadap Maryam tidak pernah diabaikan malah sentiasa dilimpahi dengan kasih sayang daripada kedua belah keluarga.

Jodoh Fizo dan Mawar putus di tengah jalan apabila pasangan itu bercerai talak satu pada 10 Julai lalu selepas enam tahun berkahwin. Hasil perkongsian hidup Fizo dan Mawar, mereka dikurniakan seorang cahaya mata, Wan Maryam yang kini berusia dua tahun.






www.myartis.com / Sumber & foto: Astro Gempak & Instagram Fizo Omar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: