15 January 2020

"EVERYONE PLEASE CUCUK VAKSIN..." - TUNKU HANIS TERKENA PNEUMONIA


Menerusi akaun Instagram, pelakon Tunku Hanis memuatnaik foto yang menunjukkan hasil x-ray ke atas dadanya dan memberitahu dia disahkan menghidap pneumonia selepas membuat pemeriksaan di klinik. Dalam masa sama, Hanis turut menyarankan orang ramai berjaga-jaga dengan udara dan persekitaran di luar kerana ia sudah menjadi semakin buruk.





"Just got out from Klinik! The xray is resulted from pneumonia! Tak nak cakap banyak! Everyone PLEASE cucuk vaksin segala anti radang segalanya please! The air is very hazardous! GILA! Please! Wear mask & apply sanitiser! Refrain yourself from being at any crowded place! Sayangi diri anda!" tulisnya.

Entri tersebut mendapat perhatian pengikutnya yang rata-rata mendoakan agar dia segera sembuh. Sekadar info, pneumonia adalah penyakit infeksi yang menyerang paru-paru, sehingga menyebabkan kantung udara di dalam paru-paru meradang dan membengkak. Kondisi kesihatan ini sering kali disebut dengan paru-paru basah, sebab paru boleh dipenuhi dengan air atau cairan lendir.

Klik untuk gambar besar





www.myartis.com / Sumber & foto: Astro Gempak & Instagram Tunku Hanis


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: