09 February 2020

"AKU BAYAR DAM BERUK!" - PA SAJAT BERANG DIKUTUK NETIZEN


"Masalahnya kau buat umrah pakai telekung... tak sah umrah kau tu sebab kau tu lelaki. Lelaki buat umrah tak boleh pakai pakaian berjahit. Sedarlah sikit yang kau tu jantan," demikian nasihat seorang netizen pada pembantu peribadi Sajat yang dikenali sebagai Mokkay mengenai isu mereka berpakaian wanita dan lengkap bertelekung ketika menunaikan umrah minggu lalu.





Malah Mokkay turut memuat naik status meluahkan rasa bangga menjadi tetamu Allah dan mengambil peluang tersebut untuk beramal dan berubah secara beransur-ansur.

Bagaimanapun, perkongsian itu membuat ramai netizen kurang senang dan mengecam tindakan berpakaian wanita tersebut sepanjang berada di Tanah Suci. Lebih teruk, ada juga yang memberi nasihat dengan cara memaki hamun.

Mungkin berang, Mokkah membalas komen tersebut dengan mendakwa mereka sudah pun membayar dam dan telah diberi kaunseling di Mekah.

Klik untuk gambar besar


"Aku bayar dam beruk... aku dah diberi kaunseling," balasnya.

Gara-gara balasan kasarnya itu, seorang netizen pula meletakkan komen ini sebagai peringatan pada semua geng Sajat:

"ISTIDRAJ = Allah tak azab dia di dunia tapi Allah tangguh azab yang kekal untuknya di akhirat, Allah tambahkan lagi nikmat kepadanya supaya dia berasa selesa dan berasa seakan-akan dia berada di jalan yang betul sehingga dia terpesong lebih jauh lagi dari landasan kebenaran.

"Dibiarkannya berfoya-foya dalam kesenangan sehingga kematian datang mengejut kepadanya, direntap roh dari jasadnya dengan kekerasan dan dia akan merasai kesakitan yang luar biasa ketika sakaratul maut. Na'uzubillahi min dzalik."



         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: