31 March 2020

"SAYA ARTIS TETAPI TIDAK MEMINTA-MINTA... SAYA SUDAH LAMA HIDUP SUSAH" - MOHD (MENTOR)


"Saya ini artis tetapi tidak meminta-minta bantuan dekat kerajaan kerana saya sedar ada orang lebih layak lagi memerlukan bantuan. Kehidupan ini tidak selalunya indah, sebab itu saya terus berusaha mencari rezeki untuk keluarga kerana saya masih mampu lagi dan kuat," tulis penyanyi Mohd (Mentor) di laman sosialnya.





Biarpun bergelar seorang artis dan pendapatannya terjejas berikutan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), Mohd tidak terdesak memohon bantuan khas daripada kerajaan. Mohd atau nama sebenarnya Mohamad Izwan Mohamad Nor, 32, berkata dia masih mampu untuk mengerahkan tenaganya mencari rezeki untuk keluarga.

Mohd berpendapat ramai lagi rakyat yang kurang bernasib baik dan hilang sumber pendapatan memerlukan bantuan tersebut. Sebelum ini, kecoh apabila selebriti Black Hanifah, Tomok dan Shuib menyuarakan pandangan mereka mengenai anak seni khususnya artis veteran dan pekerja belakang tabir perlu dibantu.

Isu tersebut mendapat perhatian netizen yang kurang senang kerana menganggap golongan artis mempunyai kehidupan mewah seperti yang sering dipamerkan di media sosial. Dalam pada itu, juara program Mentor musim ke-4 ini mendedahkan dia akan melakukan pelbagai pekerjaan seperti memandu Grab jika tiada tawaran dalam bidang nyanyian.

Klik untuk gambar besar


"Apabila tiada job untuk show, saya akan buat e-hailing seperti Grab, Mycar dan sebagainya. Saya tak malu pun bawa Grab sebab rezeki itu ada di mana-mana... yang penting usaha. Seronok bawa e-hailing ni jumpa macam-macam orang. Kalau ada penumpang nak saya menyanyikan lagu boleh je yang penting anda terhibur dan sampai ke destinasi yang hendak dituju," katanya.

Mohd turut menjelaskan bahawa dia sudah menjalani kehidupan yang susah sebelum Perintah Kawalan Pergerakan ini dilaksanakan: "Hidup ini jangan sombong, tak rugi pun rendah diri kerana kehidupan ini ibarat roda yang berpusing, kadang di atas kadang di bawah.

"Arwah abah saya pernah pesan, kalau tak boleh memberi jangan la kita meminta-minta... cuba berusaha dulu inshaAllah akan dipermudahkan. Saya sudah lama hidup susah sebelum PKP lagi tak pernah pun minta bantuan khusus," ujarnya.






www.myartis.com / Sumber & foto: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: