13 April 2020

BILA JANNA NICK TERSILAP KATA PUBLIC FIGURE BAGUS KENA CORONAVIRUS


"Bagus Juga Bila Ada Public Figure Dijangkiti Coronavirus," demikian ujar Janna Nick yang terlanjur kata ketika mengacarakan program Melodi tengah hari semalam.

Menyedari kesilapannya itu, Janna Nick pantas memohon maaf di atas kekilafannya itu ketika mengulas berita mengenai Puteri Aishah yang disahkan positif COVID-19.

Bagaimanapun, dia yang tersalah menggunakan perkataan telah menimbulkan rasa kurang senang dikalangan netizen.





Janna seterusnya mengakui yang dia masih baru dalam dunia pengacaraan dan menggunakan perkataan yang kurang sesuai sehingga penonton tersalah tafsir.

"Minta maaf, saya orang baru dalam pengacaraan. Ayat yang patut diubah adalah perkataan ‘bagus’ itu.

"Sepatutnya (guna perkataan) ‘sekurang-kurangnya’ apabila ada public figure terkena COVID-19 supaya penonton dapat tahu keadaan sebenar dan dapat create awareness bahaya virus ini. Saya minta maaf sangat-sangat salah guna perkataan," tambahnya.

"Dia salah pentafsiran, kalau kita membawang sesama kita, saya faham! Tapi maksud Janna orang yang kena Covid boleh kongsi pengalaman supaya kita tahu betapa serius dan bahayanya wabak ini.

"Itu maksudnya. Janna pun dah minta maaf, bolehlah drop topik ini," backup Awal Ashaari.

Untuk rekod, sebelum ini pada Januari lalu Janna juga turut dikecam netizen gara-gara tanpa sengaja bergurau mengeluarkan kenyataan: “Bila tengok Ezlynn ni, kita teringat Kak Lina Pom Pom (Elly) yang nak menamatkan zaman jandanya”.

Ramai yang menyifatkan Janna sebagai tidak sensitif, bermulut jahat dan tidak menghormati Elly yang hadir sebagai tetamu undangan bersama-sama Rashidi Ishak, Riena Diana dan Kamarul Eqifshah bagi mempromosikan drama bersiri, Kampung People.

TONTON VIDEO: https://youtu.be/PLUAo5NRYGc

         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: