12 May 2020

ASHRAF MUSLIM KONGSI VIDEO SWAB TERAKHIR BEBAS COVID-19


Ashraf Muslim telah berkongsi video terakhir dirinya di swab untuk memastikan dirinya bebas covid-19. Kalau tengok, pasti ada yang rasa ngeri sebab putik swabnya yang agak panjang itu harus dicucuk dalam-dalam dilubang hidung.

"Inilah waktu yang agak cemas bagi AM bila menjalani swab yang terakhir. Bukan proses swab itu yang sakit tapi result negative atau positive tu. Macam2 fikir waktu itu. Dah siap-siap fikir dah kalau positif apa nak kena buat dan kalau negatif apa yang perlu dibuat.





"Paling penting yang AM boleh buat waktu itu yerlah tawakal jer pada Allah SWT dan redha apa saja jawapannya. Dan Alhamdulillah result keesokkannya adalah negative untuk kali kedua. Memanglah happy sebab dah takde covid tapi rasa sedih pula untuk meninggalkan wad itu bila terpaksa meninggalkan rakan-rakan yang sama-sama berjuang melawan covid nih.

"Entah bila boleh jumpa dia orang lgi lepas ni. InsyaAllah dia orang pun tak lama lagi boleh balik ke pangkuan family masing-masing. Tq juga kepada Dr. Hafizi yang amek swab waktu ni, tenang jer orangnya.. memang sesuai menjadi seorang doktor.

"Tq semua frontliners yang menjaga kami, bersihkan wad kami, masak dan sediakan makanan, basuh dan hantar pakaian-pakaian kami setiap hari dan melayan serta menjawab soalan-soalan kami yang kadang-kadang tak masuk akal dan minta macam-macam. Terima kasih banyak saya ucapkan. Hanya Allah saja yang boleh membalas jasa anda semua," tulisnya di IG.


KLIK DISINI UNTUK TONTON VIDEO

         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: