25 July 2020

BERTEMU BAKAL SUAMI 4 TAHUN LALU - MIERA LEYANA NIKAH ESOK


Sudah lama kita tidak mendengar cerita mengenai Miera Leyana, tup tup kini pelakon berusia 27 tahun itu memberitahu yang dia bakal menjadi 'raja sehari' dalam tempoh tidak sampai 24 jam. Siapa si jejaka bertuah yang berjaya mengetuk pintu hatinya? Apa yang pasti, bukan lagi aktor menjadi pilihan Miera yang pernah diangkat Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Filem, Anugerah Skrin pada 2013 menerusi filem 'Pecah' itu.





Seperti diketahui ramai, hubungan cintanya dengan dua aktor popular pernah terlerai di tengah jalan. Hari ini, Miera tidak mampu menyorok rahsia hati. Rakan baik yang juga usahawan berusia 40-an akhirnya berjaya menakluki hatinya.

Miera dan bakal suami yang masih dirahsiakan identiti, akan disatukan sebagai suami isteri sah di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur, esok, disusuli majlis resepsi pada bulan depan. Selama ini, soal hati terlalu berat untuk diungkap pelakon yang mula diperkenalkan menerusi drama 'Luna Fantasiku' itu.

Bertahun-tahun spekulasi hubungan cinta dengan 'lelaki hartawan' menjadi bualan, namun tiada jawapan pasti. Selama ini, Miera enggan berkongsi cerita, hingga saat akhir, masih merahsiakan gerangan si pematah hatinya.

Secara jujur, Miera mengakui: "Saya langsung tidak terlintas mahu merahsiakan hari bahagia. Sebaliknya, saya berharap segala perancangan menjadi kenyataan. Saya hanya bersedia berkongsi kegembiraan selepas majlis pernikahan.

Klik untuk gambar besar

"Saya sendiri seperti tidak percaya, si dia yang rapat sebagai rakan, akhirnya bakal menjadi pasangan hidup. Mungkin inilah dinamakan jodoh. Bukan sehari dua, si dia sabar dan setia menanti. Pejam celik sudah lebih empat tahun kami berkawan. Saya amat terharu dengan keikhlasannya," tuturnya.

Berkongsi kisah pertemuan dengan bakal suami, pelakon filem 'Apokalips X' dan 'Dendam Orang Mati' itu berkata, mereka bertentang mata ketika menghadiri sebuah majlis pelancaran, empat tahun lalu: "Selama ini, kami hanya berkawan baik, tiada terbit perasaan cinta di hati. Bagaimanapun, saya terkejut, dia tiba-tiba ajak berkahwin, Mei lalu.

"Dia bertemu keluarga memberitahu mahu melamar saya sebagai isteri. Keluarga tiada halangan, malah merestui hubungan kami. Persiapan majlis pernikahan dilakukan dalam tempoh tidak sampai sebulan. Kami bernikah dulu, manakala majlis resepsi akan diadakan bulan depan," katanya.

Miera berkata, dia percaya perasaan cinta akan hadir selepas berkahwin, lagi pun mereka sudah saling mengenali selama empat tahun: "Saya menerima lamaran kerana melihat keikhlasannya berkawan sejak dulu lagi. Karakter kami bagai bumi dan langit, tetapi dia seorang yang matang dan sentiasa memahami saya. Saya gila-gila, dia pula agak pemalu dan tidak biasa dengan dunia selebriti.

"Disebabkan itulah, saya masih merahsiakan siapa gerangan bakal suami. Tunggulah esok pada hari pernikahan kami. Saya selalu katakan, saya perlukan seseorang yang memahami diri ini. Dari situ, saya perlahan-lahan berubah, tidak nakal lagi dan menjadi insan lebih baik. Saya percaya bakal suami mampu mengubah saya," jelasnya.


Pelakon filem 'Jangan Pandang-Pandang' dan 'Lebuhraya Ke Neraka' itu berkata, dia tidak dapat mengundang ramai tetamu termasuk media massa pada majlis pernikahan kerana perlu mematuhi prosedur operasi standard (SOP).

"Saya minta maaf tidak dapat mengundang ramai kenalan dan media massa untuk majlis pernikahan. Tetamu tidak boleh melebihi 250 orang. Jadi, majlis ini hanya membabitkan ahli keluarga terdekat kedua-dua pihak saja. Insya-Allah, kami akan mengundang pada majlis resepsi yang akan diadakan di sebuah hotel, bulan depan," ujarnya.

Bintang drama 'Memori Cinta Suraya' itu berkata, bakal suami tidak pernah menghalangnya terus menjadi pelakon, malah memberikan galakan menerokai dunia penerbitan pula: "Dia sentiasa faham kerjaya saya sebagai pelakon. Bagaimanapun, saya terpaksa menolak banyak tawaran lakonan berikutan sedang mempelajari selok belok dunia perniagaan.

"Lagipun, banyak skrip dan karakter diterima tidak sesuai. Kali terakhir saya berlakon menerusi teater muzikal Hantu Kak Limah yang dipentaskan di Movie Animation Park Studio (MAPS), Ipoh, tahun lalu. Saya terima banyak tawaran lakonan, tetapi sebelum itu, saya akan melihat siapa pengarah, barisan pelakon dan skrip.

"Saya berlakon pada usia muda 15 tahun. Saya bukan mahu mengejar populariti, tetapi didorong minat. Banyak pengalaman dikutip dan watak dihidupkan sejak lebih sedekad dalam bidang lakonan. Mungkin sudah tiba masanya saya beralih arah ke cabang dunia penerbitan. Bagaimanapun, saya tetap minat berlakon, cuma perlu memilih naskhah sesuai dengan status sebagai isteri," katanya.


www.myartis.com / Sumber & foto: Berita Harian & Instagram Miera Leyana


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: