02 August 2020

ISTERI DA'I FARHAN TAMPIL PERTAHANKAN DIRI DARI FITNAH SCAMMER LUCAH



"Saya belajar agama dan mengajar agama. Takutlah pada Allah... Untuk makluman saya hanya aktif dua Akaun ini sahaja, akaun lain seperti michat, mewe atau yang lain memang tiada. Dengan status baru saya, saya tampil diri pertahankan maruah diri saya dari fitnah ni, memang sangat besar.



"Melibatkan nama baik dan keluarga saya," demikian tulis isteri kepada pendakwah popular Da'i Farhan, Fatin Nurul Ain yang mendedahkan dirinya menjadi mangsa penipuan siber berunsur lucah.

Kongsi Fatin, individu tidak bertanggungjawab itu menggunakan identitinya untuk menyamar menerusi aplikasi michat. Fatin merayu orang ramai agar melaporkan akaun palsu berkenaan kepada pihak berkuasa dan menasihati agar tidak mudah terpedaya: "Sejauh mana untuk menilai seseorang? Adakah melalui penampilan? atau melalui penulisan msg? Jangan mudah terpengaruh dan mempercayai.

Klik untuk gambar besar


"Nilailah dengan Mata hati.. Semoga Allah memandu hati untuk terus bertakwa padaNya Saya mohon selain dari akaun tolong report dan spam, kerana akaun ni menyamar jadi saya. Saya doakan agar kita semua dijauhkan dari fitnah yang besar ini dan diberikan kekuatan untuk menentang sebarang penipuan dan kezaliman ke atas orang lain," tambahnya.

Menerusi perbualan yang dimuat naik di Instagram, akaun tersebut yang menggunakan identiti seperti Fatin menghantar mesej kiriman berbaur lucah.


www.myartis.com / Sumber: Astro Gempak


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: