05 September 2020

IBU BUDAK LELAKI 'BERCUMBU' MENANGIS MINTA MAAF: "DIA NAIF, TOLONGLAH TUTUP AIB KAMI"



"Mungkin ramai yang tak mengenali saya tapi berdasarkan video yang viral baru-baru ini mungkin ramai yang mengenali Zuher. Saya sebagai seorang ibu telah berikan penuh didikan, kasih sayang, tunjuk ajar pada dia. Tak kurang juga ilmu agama dan memenuhi keperluan dia sebagai seorang anak.

"Tapi sebagai seorang manusia kita tak lari daripada melakukan kesilapan. Dia naif, pelajar lagi, dia remaja yang lupa apa yang dia buat itu memberikan impak dan kesan yang sebesar ini.

"Di sini saya nak mohon maaf atas kesilapan anak saya. Saya nak mohon maaf kepada keluarga belah perempuan yang sama-sama malu atas perbuatan ini," demikian kata ibu kepada remaja lelaki, Zuher yang bercumbu dengan anak perempuan Nora Ariffin, Putri Nor Dahlia yang turut tampil membuat permohonan maaf secara terbuka.

Sebelum ini tular sepotong video memaparkan aksi bercumbu Zuher dan anak gadis Nora di media sosial. Rayu wanita yang dikenali sebagai Maya itu agar netizen memahami situasi Zuher dan berhenti menghukum keluarganya. Maya yang difahamkan bertugas sebagai seorang pendidik memohon netizen untuk menghentikan penyebaran video bercumbu anaknya itu.

"Saya memohon kepada netizen dan warga Internet supaya mengambil iktibar atas apa yang berlaku. Tolonglah hentikan tularkan video itu. Saya mohon sangat tutuplah aib anak saya itu. Saya harap apa yang berlaku ini menjadi iktibar dan pengajaran untuk dia untuk jadi lebih baik pada masa akan datang," tambahnya.

Memohon empati terhadap nasib keluarganya, Maya turut merayu netizen untuk tidak campur tangan dalam urusan keluarganya dan berharap perkara sedemikian tidak akan berulang lagi.

"Kepada ibu-ibu di luar sana mungkin apa yang berlaku ini menjadi pengajaran kepada kita semua untuk lebih memberi perhatian kepada anak kita. Kita buat yang terbaik untuk mereka supaya perkara begini tidak berulang lagi.

"Kepada Nora sekeluarga saya mohon maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki. Saya minta maaf kerana tak muncul sehingga hari ini, saya baru dapat kekuatan dan bersedia hadapi semua orang.

"Jadi saya harap kepada netizen semua hentikan video itu, ini hal dalaman keluarga bagi kami yang selesaikan. Hal ini tak terjadi kepada kalian, kalian boleh kecam komen macam-macam. Tapi kalau jadi pada keluarga kalian baru tahu apa yang kami rasa. Jadi saya minta tolong sangat jauh daripada hati saya, tolonglah tutup aib saya," getusnya.


www.myartis.com / Sumber: Astro Gempak

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: