21 October 2020

ZED ZAIDI BENGANG BERITA PELACURAN ARTIS YANG MENGELIRUKAN



"Tajuk yang mengelirukan oleh @malaysiakini saya tidak ditemubual oleh wartawan malaysia kini. Adakah tindakan sebuah portal yang hanya mencedok berita akhbar lain dan menjadikan beritanya sendiri tanpa bertanya kepada saya mengenai isu tersebut?

"Di mana sikap etika kewartawanan portal ini? Siapakah wartawan malaysiakini yang membuat tajuk sebegini nama wartawan tidak disiarkan? Hanya tarikh dan waktu saje yang ditulis.

"Adakah portal malaysiakini ini adalah portal yang profesional? membuat tajuk yang membolehkan saya terdedah dengan hentaman sedangkan saya tidak melakukannya?" demikian tulis Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi, yang bengang dengan sebuah akhbar online melalui IGnya.

Semuanya gara-gara laporan mengenai segelintir selebriti dan Instafamous yang dibayar antara RM20,000 hingga RM40,000 satu malam dalam sindiket pelacuran kelas atasan yang didedahkan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini.

Dakwa Zed Zaidi, keterangannya mengenai peluang kerja terhad ditambah dengan stuasi pandemik COVID-19, ia mungkin menjadi punca artis tersebut terlibat dalam sindiket pelacuran hanya dipetik melalui berita lain dan bukan ditanya terus padanya.

Malah tajuknya juga berkemungkinan akan menimbulkan salah faham dikalangan orang ramai dan sekaligus mendedahkan dirinya pada hentaman fitnah.

Untuk makluman, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini berkata, mereka mempunyai nama beberapa artis dan instafamous popular tanah air yang terlibat dengan pelacuran, namun senarai tersebut tidak boleh didedahkan kepada umum.

Malah pihak SPRM sedang memantau media sosial artis dan instafamous yang mempamerkan kemewahan hidup berlebih-lebihan sedangkan pendapatan sebenar melalui hasil lakonan, nyanyian dan perniagaan tidak seberapa.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: