26 December 2020

MASIH BELUM DIBENARKAN MELAWAT - ALI PUTEH DOAKAN IBUNYA TERUS KUAT



"Salam Jumaat, 9 hari mak masih di hospital dan masih belum dibenarkan melawat. Semoga mak terus kuat dan kuat, kami sentiasa mendoakan mak diberi kekuatan. Semoga dipermudahkan urusan malam ni, doakan angah malam ni. Insyaallah," tulis pelawak dan pelakon Ali Puteh, 31, satu muat naik di menerusi laman Instagram miliknya semalam.

Dalam entri tersebut, Ali terus berdoa dan mengharapkan ibunya Sabariah Arshad, 63, yang kini masih menerima rawatan di Hospital Selayang tetap kuat dan segera diberi kesembuhan oleh Allah SWT daripada penyakit dihidapi. Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan memaklumkan ibunya yang berada di hospital masih belum dibenarkan melawat.

Terdahulu, menerusi perkongsian di Instagram juga, Ali meluahkan perasaan rindunya terhadap dua insan tersayang iaitu ibu, Sabariah serta abangnya, Allahyarham Abam Bocey.

"Rindu saat ni, mak masih di hospital sekarang dan masih belum sedar dari tidur. Doakan semoga mak sembuh. Tak ada apa yang mampu, selain doa untuk mak kembali pulih.

"Kami belum dibenarkan melawat mak. Hampir 11 bulan dah abang pergi. Tengok gambar ini, terasa macam baru semalam kami semua bersama," katanya.

Klik untuk gambar besar



Untuk makluman, Allahyarham Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Ahmad Ridzuan, 32, meninggal dunia pada 10 Februari lalu di kedimannya di Gombak, Selangor.

Menurut Ali lagi, begitu kuat ujian Allah SWT buat dia dan keluarga. Ujarnya, dia tetap percaya Allah uji tanda sayang dan terus istiqomah kepada-Nya.

Sekitar seminggu yang lalu, Ali menerusi muat naik di Instagram berkongsi berita ibunya, Sabariah dikejarkan ke bahagian kecemasan Hospital Selayang disebabkan serangan asma yang teruk pada 17 Disember lalu.

Mengenai perkembangan karier seninya, Ali bukan hanya aktif berlakon tetapi kini turut bersaing dalam pertandingan Muzikal Lawak Superstar (MLS) musim kedua bersama Mamak Puteh dan Roy Azman mewakili kumpulan Viral.






www.myartis.com / Sumber & foto: Harian Metro & Instagram Ali Puteh

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: