12 January 2021

AJL35 TUNDA, PERNIKAHAN MUNGKIN TANGGUH - ERNIE & SYAMEL PENING CARI TARIKH



"Apa yang saya boleh dikatakan dan dikongsi buat masa sekarang, sudah tentu majlis pernikahan saya dan Syamel akan diadakan selepas selesai AJL nanti. InsyaAllah... kami akan langsungkan perkahwinan," kata penyanyi Erni Zakri yang memberitahu sehingga kini dia masih buntu mencari tarikh dan lokasi yang sesuai untuk hari bahagianya dengan penyanyi Syamel.

Bakal melangsungkan pernikahan dengan Syamel pada tahun ini, Ernie atau nama sebenarnya Nur Ernie Shahirah Zakri, berkata beberapa perkara yang perlu dititik berat antaranya senarai jemputan supaya majlis mengikut prosedur operasi standard (SOP) menyebabkan dia mengambil masa lama untuk merancang.

Bagaimanapun penyanyi berusia 29 tahun ini menyasarkan untuk melangsungkan perkahwinan selepas Anugerah Juara Lagu yang ke-35 (AJL35) dan akan berkongsi berita gembira itu dengan peminat di masa kelak.

"Cumanya tarikh dan semua perancangan melibatkan perkahwinan kami akan diumumkan kelak. Sebab ada beberapa perkara antaranya lokasi yang belum disahkan. Tambahan pula kena fikirkan SOP lagi.

Klik untuk gambar besar



"Jemputan pun nak kena susun betul-betul... siapa yang kami akan jemput. Jadi apabila dah betul-betul buat keputusan pemilihan tarikh, InsyaAllah kami tak rahsiakan dan akan berkongsi dengan semua orang," jelasnya.

Baru-baru ini, produksi AJL35 mengumumkan penangguhan acara itu yang sepatutnya berlangsung pada 7 Februari depan susulan kerajaan mengumumkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula 13 hingga 26 Januari ini.

Penyanyi lagu 'Ku Bersuara' itu mengikat tali pertunangan dengan Syamel pada 16 Ogos tahun lalu di kediamannya dan majlis tersebut hanya dihadiri keluarga terdekat.

Dalam pada itu, Ernie yang bakal menyampaikan lagu 'Gundah' di pentas AJL35 itu mengakui gembira apabila sentiasa menerima pertanyaan mengenai sasaran untuk memenangi Vokal Terbaik.



Namun menurut Ernie, dia tidak mahu hanya menyasarkan anugerah itu sahaja sebaliknya berharap untuk melakukan persembahan sebaik yang mungkin agar single ciptaannya itu menjadi lagu terbaik pada acara tersebut.

"Sebenarnya saya bersyukur dan gembira... setiap kali bertanding di pentas AJL pasti akan menerima pertanyaan yang sama. Sekurang-kurangnya ramai juga yang menantikan persembahan daripada saya.

"Tapi nak kata saya letak sasaran untuk menang vokal terbaik sahaja, sebenarnya saya cuba untuk dapatkan semua sekali kerana kali ni lagu yang bertanding adalah ciptaan sendiri.

"Kalau boleh saya nak sasarkan lagu terbaik dan tanggungjawab saya juga untuk berikan yang terbaik pada malam AJL itu nanti. Saya akan berikan rasa dan emosi yang berbeza untuk kali ini. Bukan hanya fokus pada vokal tapi emosi juga," ujarnya.









www.myartis.com / Sumber & foto: mStar, Instagram Ernie Zakri & Syamel

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: