18 April 2021

ANAK HILANG DI BAZAAR RAMADAN - DIKECAM BUAT IG LIVE, NETIZEN 'BACK UP' ZARINA ZAINUDDIN



Pelakon Zarina Zainuddin menerusi laman Instagram miliknya telah berkongsi satu video dimana dia berdepan detik cemas apabila anaknya, Azil telah hilang sewaktu mereka berkunjung ke sebuah bazar Ramadan di Shah Alam pada Sabtu.

Malah, Zarina turut dilihat berkongsi proses mencari anaknya itu yang juga merupakan pesakit autisme menerusi ruangan IG Live. Katanya lagi, anaknya itu telah hilang mungkin disebabkan mahu pergi ke tandas untuk membuang air kecil.

"Anak saya hilang di bazaar Ramadan Stadium Shah Alam. Saya rasa dia nak pergi buang air kecil," tulisnya.

Video berdurasi lebih lapan minit yang memaparkan Zarina sedang mengelilingi kawasan bazar untuk mencari anaknya itu telah pun meraih hampir 366,000 jumlah tontonan selain turut dihujani ratusan komen.

Klik untuk gambar besar



Tidak lama kemudian menerusi entri yang yang lain, Zarina memaklumkan dia telah pun menemui Azil yang sebenarnya sedang menantikan mereka di tempat letak kereta.

"Alhamdulillah, dah jumpa dah Azil. Dia pergi dekat kereta lagi satu yang parking bawah stadium. Kami datang dua kereta. Terima kasih semua," katanya lagi.

Bagaimanapun, entri berkenaan difahamkan turut dicemari dengan komen-komen nakal yang mendakwa Zarina seperti sengaja ingin mencari perhatian gara-gara memuat naik video cemas tersebut di Instagram.



"Semua benda nak record ke? Sampai anak hilang pun sempat nak record," kata seorang individu.

Komen tersebut nyata mengundang kemarahan warga netizen lain yang menyifatkan mereka juga akan melakukan perkara sama sekiranya anak mereka hilang di khalayak ramai.

"Saya juga ada anak istimewa. Jika saya juga dalam situasi yang sama dan saya punya followers yang ramai, saya juga akan buat live untuk cari anak saya. Gunakan apa sahaja platform yang boleh untuk cari anak," kata seorang pengguna Instagram.



"Apa masalah awak kalau record pun, bukan effect dekat awak apa-apa pun. Bersangka baik tak boleh ke. Kalau dia record then ada orang dalam IG ni yang terjumpa anak dia ke sebab di bazar yang sama, kan dah boleh membantu. Rasa tak suka boleh je unfollow,” kata individu lain pula.

"Hitamnya hari kamu," luah seorang individu.

Pada masa sama, netizen dan rakan-rakan artis turut meluahkan rasa lega selain turut mendoakan semoga semua baik-baik sahaja buat Zarina sekeluarga.





www.myartis.com / Sumber & foto: Media Hiburan & Instagram Zarina Zainuddin

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: