25 April 2021

"PAKSA PELAKON ADA KONTAK RAPAT PESAKIT COVID-19 HADIR PENGGAMBARAN" - AISHAH AZMAN



"Saya sebagai salah seorang pelakon untuk team 'Rindu Yang Hilang' sangat kecewa dengan tanggungjawab penerbit drama ini. Dia boleh memaksa seorang pelakon yang memang dah ada kontak rapat dengan pesakit Covid-19 untuk hadir menjalankan penggambaran tanpa fikirkan pihak pelakon dan team (kru produksi) yang lain.

"(Ini semua) atas sebab tak nak bayar lebih untuk tambahan hari. Dia juga biarkan para pelakon untuk bekerja sehingga 24 jam atas sebab tak nak mengeluarkan bajet yang lebih," ujar pelakon Aishah Azman yang melahirkan kekecewaannya terhadap sikap tidak bertanggungjawab penerbit drama 'Rindu Yang Hilang' yang didakwa mengambil ringan tentang jangkitan virus Covid-19.

Menerusi Instagram Story, Aishah atau nama sebenarnya, Nor Aishah Afika Azman, 25, mendakwa penerbit tersebut telah memaksa seorang pelakon yang mempunyai kontak rapat dengan pesakit Covid-19 untuk hadir menjalani penggambaran drama itu baru-baru ini.

Klik untuk gambar besar



Susulan rakan pelakonnya mempunyai kontak rapat dengan pesakit positif Covid-19, Aishah dan beberapa rakan pelakon lain telah melakukan sendiri ujian calitan (swab test).

Bagaimanapun, Aishah meluahkan kesyukuran di atas keputusan negatif yang diterimanya selepas membuat ujian tersebut di sebuah klinik swasta pada Sabtu.



"Alhamdulillah, saya negatif. Terima kasih semua yang mendoakan baik-baik untuk saya dan keluarga serta team 'Rindu Yang Hilang'. Moga Allah membalas kepada pihak tidak bertanggungjawab dengan setimpal.

"Pertama kali saya bekerjasama dengan seorang penerbit yang pentingkan diri begini dan selepas dapat tahu pelakon tersebut positif Covid-19, dia langsung tidak (mahu) bertanggungjawab untuk membayar semua kos swab test pada semua team 'Rindu Yang Hilang," katanya.

Difahamkan drama 'Rindu Yang Hilang' merupakan terbitan syarikat produksi Bright Network. Sebelum ini, tiga pelakon drama 'Kiblat Yang Hilang' iaitu Sweet Qismina, Laila Nasir dan Farisha Irwayu juga telah disahkan positif Covid-19 ketika mereka menjalani penggambaran drama bersiri itu baru-baru ini.



www.myartis.com / Sumber & foto: mStar & Instagram Aishah Azman

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: