23 June 2021

"TAK PERNAH DALAM SEJARAH MAJIKAN BUAT PINJAMAN BANK BAYAR GAJI PEKERJA..." - MILA REDA



"Sememangnya saya reda dan berserah kepada Allah SWT atas apa yang berlaku, selain itu, kita mesti ada pelbagai perancangan, kalau tak jadi satu, boleh buat perkara lain, bak kata orang plan B, C, D dan seterusnya.

"Tak pernah dalam sejarah seorang majikan membuat pinjamam bank untuk membayar gaji pekerja, saya pasti ramai usahawan di luar sana juga melakukan perkara sama," itulah kata penyanyi dan usahawan, Mila Jirin.

Banyak perniaga terjejas akibat pandemik COVID-19 yang melanda, begitu jugalah dengan Mila yang tidak terkecuali berdepan detik sukar ketika ini.

Klik untuk gambar besar



Mila bagaimanapun berkata dia hanya mampu berserah segalanya kepada Tuhan dan tidak mudah berputus asa. Ujar Mila, seorang usahawan perlu mempunyai pelbagai perancangan untuk terus mencari rezeki.

Bekas juara Akademi Fantasia musim kelima (AF5) ini turut mengakui dia memahami situasi pekerja-pekerjanya yang mempunyai komitmen sendiri, jadi membuat pinjaman bank untuk membayar gaji pekerjanya merupakan idea yang terbaik.

Difahamkan, jumlah pekerja yang berkerja di bawah enam syarikat Mila terdapat hampir 117 pekerja dan jumlah gaji yang diberikan oleh Mila buat pekerjanya secara keseluruhan mencecah RM200,000.




         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: