16 July 2021

"BORING LAH KAU NI, TAK PADAN GEMUK" - SHUK MINTA INDIVIDU BERSEMUKA



Pelawak, pengacara dan pelakon Shuk Sahar baru-baru ini telah menerima kritikan berbaur 'body shaming' menerusi ruangan komen pada hantaran yang dimuat naik dalam Instagram ketika menyambut ulang tahun kelahiran anak perempuan keduanya.

"Boring (bosan) lah kau ni, tak padan gemuk," tulis individu tersebut.

Menyifatkan komen tersebut sebagai melampau, Shuk mencabar individu yang sewenang-wenang menggelarkan dirinya gemuk dan membosankan untuk bersua muka dengannya.

"Bang macam panjang kau nak ceramah sini, DM (mesej) aku nombor kau kita jumpa," balas pengacara I Can See Your Voice Malaysia (ICSYVM) itu secara ringkas.

Klik untuk gambar besar



Menjengah ruangan komen, rata-rata pengikut pemilik nama sebenar Mohammad Shukri Mohamed Sahar itu memintanya agar bersabar dan jangan ambil pusing komen negatif tersebut.

Untuk makluman, Shuk mendirikan rumah tangga dengan gadis pilihannya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah atau lebih dikenali sebagai Rossa pada 20 Disember 2015. Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan dua orang anak perempuan, Nur Qurratu Ain, 4, dan Nur Assyifatu Aimin, 1.

Minggu lalu, kisah rumah tangga Shuk menjadi bahan bualan hangat netizen dalam media sosial selepas Rossalenna memuat naik beberapa hantaran kononnya diugut seorang wanita.

Malah, Rossa juga turut mendedahkan terdapat individu yang telah menghantar santau, sekali gus menimbulkan persoalan ramai seolah-oleh sekali lagi sedang berdepan pergolakan rumah tangga akibat kecurangan si suami dengan seorang wanita lain. Sekitar Julai tahun lalu, Shuk pernah berdepan kes serupa dengan wanita sama.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: