23 July 2021

ISU 'BLOCK' CAPRICE - INI JAWAB USTAZ EBIT LEW



"Saya kalau benda negatif saya block. Bukan sikit punya negatif. Biar saya bagi tahu, bapa saya tengah sakit, doktor kata tinggal 10 hari. Sepanjang dekat Gaza saya berdebar fikirkan pasal ayah saya. Bila sampai dekat KL, saya minta kebenaran KKM untuk melawat ayah saya.

"Bapa saya negatif, saya pun negatif. Dua kali saya buat ujian negatif dan saya dapat kebenaran. Saya perlu pakai PPE. Satu dia tegur mesej pasal patung terlalu expose di media. Lagi satu dia ada tegur tak patut post pasal ziarah ayah sebab ramai rakyat Malaysia tak dapat ziarah keluarga masa sakit. Ayah saya bukan sakit, ayah saya nazak nak pergi dah.

"Kalau benda tu tak valid, KKM pun tak share. Tapi KKM siap share dan doakan ayah saya sihat. Tapi sebagai sahabat, Caprice boleh marah macam tu. Luka hati saya. Saya pun manusia biasa. Saya ambil phone lontar ke tepi sebab saya sedih," demikian kata pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew.

Menjawab segala tuduhan mengenai misi kemanusiaannya di Gaza, Ustaz Ebit turut ditanya mengapa beliau bertindak menyekat akaun Instagram penyanyi rap, Caprice. Ustaz Ebit menjelaskan tindakannya menyekat akaun Caprice susulan tindakannya yang disifatkan 'negatif' ditambah dengan teguran penyanyi itu yang tidak berasas.

Tampil menjelaskan menziarahi bapanya, Ustaz Ebit berkata dia diberi masa sejam untuk melawat serta mengatakan orang ramai boleh melawat orang sakit di hospital tetapi perlu membuat permohonan dan bukan pesakit Covid-19. Namun, perkongsian Ustaz Ebit melawat bapanya di hospital menimbulkan rasa kurang senang Caprice serta mendedahkan penyanyi tersebut ada memberi teguran mengenai perkara itu.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: