16 August 2021

"NAK MELAWAT TAK BOLEH" - FADZIL RISAU IBU TERJATUH, KELUARGA MERTUA POSITIF COVID-19



Menerusi perkongsian di laman Instagram, penerbit dan pelakon Fadzil Zahari telah berkongsi detik cemas selepas memaklumkan ibunya dilaporkan telah terjatuh sewaktu sedang memasak di dapur. Menurut Fadzil, insiden tersebut nyata membuatkan dirinya berasa kurang senang memandangkan dia kini berada jauh daripada keluarganya itu.

"Assalam, ni mama abang dan mak abang. Dapat berita yang buat kami tak senang duduk. Mama di Jitra terjatuh masa memasak sebab lututnya kurang kuat dah," tulis adik kepada pelakon Farid Kamil itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di laman Instagram.

Tambah membimbangkan, ibu bapa kepada isterinya yang juga merupakan pelakon Yana Samsudin pula kini disahkan dijangkiti wabak Covid-19. Selain ibu bapa mertua, ahli keluarganya yang lain turut dilaporkan positif wabak yang sama.

"Dapat pulak berita mak dan abah di Yong Peng positif Covid sekali dengan akak akak @yanasamsudin dan family depa semua positif. Serba tak kena dah jadinya, nak melawat memang pastinya tak boleh, hanya call dan doa dari jauh ja yang boleh buat sekarang ni," jelasnya lagi.

Dikesempatan itu juga, bapa kepada dua orang anak ini turut menyeru kepada semua pihak untuk sama-sama mendoakan ahli keluarganya itu agar mereka kembali sembuh seperti sedia kala.

Klik untuk gambar besar



"Ya Allah permudahkanlah urusan kita semua, sembuhkanlah segala kesakitan, segala penyakit, dan hilangkanlah Covid ini dari bumi mu," luahnya lagi.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen turut menzahirkan rasa risau selain turut memberikan kata-kata semangat buat Fadzil.

"Semoga dipermudahkan segala urusan dan diberikan kesembuhan. - "Allahu, semoga semunya sihat kembali mama dan maknya. - "Allahuakbar, moga mama dan mak abang cepat sembuh," antara reaksi-reaksi netizen di laman Instagram.

Terdahulu, menerusi perkongsian di ruangan Instagram Story, Yana memaklumkan seramai 12 orang ahli keluarganya dikhabarkan telah dijangkiti wabak Covid-19 termasuklah dua orang kakak kandungnya.




         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: