21 September 2021

NENEK ALIFF SYUKRI DISAHKAN POSITIF, KINI KRITIKAL



"Datang jauh-jauh berkumpul di hotel kuala pilah dekat 40 orang anak dan cucu, tapi begitulahkan zaman Covid-19 tak dapat masuk pun. Merayu kami nak tengok nenek yang ditidurkan.

"Kesian Kri @aliffsyukriterlajaklaris lepas jumpa doktor pakar tadi, bertalu-talu dia tanya 'nenek saya ada harapan tak'? 'Ada tak ubat yang boleh sembuhkan bangunkan nenek saya'," tulis usahawan terkenal, Rozita Ibrahim menerusi muat naik di Instagram miliknya.

Rozita mengakui dirinya berasa amat sedih kerana sehingga kini dia sekeluarga masih lagi belum dibenarkan untuk bertemu dengan ibunya yang kini sedang menerima rawatan di Hospital Kuala Pilah, Negeri Sembilan akibat dijangkini virus Covid-19.

Menurut Rozita, antara yang turut sama menzahirkan rasa sedih termasuklah anaknya yang juga merupakan usahawan kosmetik popular, Datuk Seri Aliff Syukri.

Klik untuk gambar besar



Katanya lagi, selepas berjumpa dengan doktor pakar, Aliff merupakan individu yang paling sedih lebih-lebih lagi selepas mengetahui mengenai perkembangan terkini melibatkan tahap kesihatan nenek kesayangannya itu.

Khabar duka itu dikongsikan oleh Rozita menerusi entri terkini yang dimuat naik di laman Instagram. Dalam pada itu, Rozita turut memaklumkan perkhabaran ini sememangnya agak sukar terima oleh Aliff memandang dia merupakan antara cucu kesayangan ibunya itu.

"Cucu KESAYANGAN penghibur nenek datang dengan air mata. Indah dan ikhlasnya Kri. Payah cari cucu sebaik Kri. Sedegil-degil Kri dia lah sangat menjaga neneknya dari duit dan perhatian.



"Susah dia nak menerima kenyataan hakikat keadaan neneknya begitu. Saya tak tahu nak tulis kapsyen apa. Selamat senja yang merah doakanlah mak saya Aminah Satar untuk bangun kembali," kongsinya lagi.

Dikesempatan itu juga, Rozita turut memohon jasa baik orang ramai untuk sama-sama mendoakan agar ibunya dapat kembali pulih seperti sedia kala.

Awal pagi semalam, Pengasas Jamu Ratu Malaya ini memaklumkan ibunya kini berada dalam keadaan yang kritikal dan terpaksa ditidurkan selepas tahap oksigen menurun ke paras 70 peratus manakala paru-parunya pula dipenuhi air.

Atas nasihat daripada pihak, ibunya itu tidak dibenarkan untuk dipindahkan ke hospital swasta diatas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.




         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: