24 January 2022

"RANCANG SAMBUT BIRTHDAY ALIFF DI MAKKAH... INI MERUPAKAN UMRAH PERTAMA" - BELLA ASTILLAH



Penyanyi dan pelakon Bella Astillah meluahkan rasa gembira dan syukur komitmen suaminya, Aliff Aziz selama 10 minggu di Gegar Vaganza musim kelapan (GV8) akhirnya berbayar dengan rezeki dariNya, apabila diumumkan sebagai juara program tersebut.

Mengulas mengenai kemenangan Aliff juga, Bella atau nama sebenarnya Dayang Nabellah Awang Astillah, berpendapat rezeki yang diraih adalah atas sokongan semua selain usaha dan perubahan ikhlas Aliff sendiri.

"Sebagai isteri saya bersyukur Alhamdulillah, inilah dikatakan rezeki anak-anak. Terkejut tapi pada masa sama gembira sebab selama 10 minggu ini, kita stress dan semuanya terbayar. Tak terkata-kata. Aliff tak pernah cakap dia perlu menang. Saya bangga melihat Aliff seorang individu yang sangat positif. Dia selalu risaukan kawan-kawan dia... dia selalu tanya saya kalau ada kawan-kawan tengah sakit walau dah ready nak perform.

Klik untuk gambar besar



"Kita tak pernah jangka untuk menang, Aliff cuma nak buat yang terbaik sebab orang ramai tahu dia cuma boleh nyanyi lagu Sayang Sayang saja, padahal banyak lagi boleh explore. Keluarga Aliff pun sangat menyokong, ibu dan adik-beradiknya selalu berhubung beri semangat dan tak pernah beri tekanan untuk mesti menang. Kata mereka, menang atau kalah tak kisah mereka akan terus sokong dan doakan Aliff, kalau perform mesti ikhlas.

"Ini membuka mata saya sebab saya nampak perubahan Aliff yang cukup ketara. Dia buat daripada hati dia. Bila dia pilih untuk belajar agama, saya tak larang tapi sebenarnya saya pula yang segan dengan Aliff. Sebab itu saya minta dia doakan saya juga, kadang-kadang kita tak sempurna tapi saya nampak Aliff dia cuba yang terbaik.



"Dia sedang perbetulkan diri dia. Saya pun pastinya turut sama cuba perlahan-lahan berubah. InsyaAllah... Dia buat kebaikan, yang datang pun baik-baik. Rezeki dapat job dan kemenangan besar malam ini, semua datang daripada diri dia juga. Ini usaha Aliff dan doa dari ibu dia," katanya.

Sementara itu, Bella atau nama sebenarnya Dayang Nabellah Awang Astillah memaklumkan dia bakal berangkat ke Tanah Suci Makkah untuk menunaikan ibadah umrah pada 9 Februari nanti.

"Kita dah ada tiket penerbangan, kalau ada rezeki dijemput mungkin kita akan berangkat ke Tanah Suci pada 9 Februari ini. Tapi sekarang menunggu lagi apa status daripada pihak yang berkenaan. Rancang nak sambut birthday Aliff di sana (Makkah) pada 16 Februari nanti. Ini merupakan umrah pertama Aliff, begitu juga saya," jelasnya.









         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: