29 March 2022

"TANGAN KANAN PATAH & TULANGNYA HANCUR" - ADIK IPAR JADI MANGSA LANGGAR LARI, JASMIN HAMID MOHON KESAN NO PLAT KERETA



Pelakon Jasmin Hamid menerusi perkongsian di laman Instagram memaklumkan adik iparnya telah menjadi mangsa langgar lari pada 9 Februari lalu. Dalam pada itu, Jasmin memohon jasa baik orang ramai untuk membantu mengesan sebuah kenderaan yang disyaki terlibat dalam insiden langgar lari tersebut.


Menurut bintang berusia 47 tahun ini, akibat kejadian berkenaan, tangan adik iparnya itu patah dan alami keretakan tulang. Maklumnya lagi, insiden malang itu berlaku sekitar jam 8.45 pagi di Jalan Changkat Bukit Bintang, Kuala Lumpur. Serentak dengan itu, pelakon drama bersiri 'Cinta Amnesia' ini turut berkongsi cerita mengenai kejadian yang berlaku.

"As Salam dan Salam Sejahtera buat followers saya yang budiman. Saya mohon PERTOLONGAN dan EHSAN kalian untuk trace PLAT NO kereta hitam seperti dalam gambar ini yang telah LANGGAR LARI adik ipar saya pada 9 Feb 2022 dan menyebabkan TANGAN KANAN adik ipar saya PATAH dan tulangnya HANCUR.

Klik untuk gambar besar



"Kejadian pada 8.45am pada 9 Feb 2020 di Jalan Changkat Bukit Bintang. Kereta hitam tersebut telah menggesel motor adik ipar saya semasa dia nak naik motor semula selepas keluar dari kedai runcit yang terletak di tepi jalan Changkat Bukit Bintang dan menyebabkan dia jatuh terseret dan di hempap oleh motornya.

"MENURUT INFO dari orang- orang sekitar yang tolong adik ipar saya semasa kejadian dan Menerusi CCTV yang di perolehi dari kedai berhampiran tempat kejadian. Kereta hitam tersebut di pandu agak laju di kawasan kedai tersebut dan dia berhenti agak jauh ke hadapan selepas LANGGAR adik ipar saya.



"Tapi bila dia lihat ada orang yang tolong adik ipar saya yang jatuh, dia terus pergi tanpa berpatah balik. Kereta itu dipandu oleh seorang PEREMPUAN dan pakai MASK..," tulisnya.

Tambahnya lagi, pihaknya kini telah mengambil tindakan undang-undang membuat satu laporan kepada pihak berkuasa berhubung kes tersebut. Lantas, Jasmin memohon agar pemandu kenderaan terbabit segera tampil untuk bertanggungjawab atas segala kecuaian yang telah dilakukannya.

"MOHON PEMANDU TERSEBUT TAMPIL UNTUK TOLONG KAMI DAN BERTANGGUNGJAWAB DI ATAS KEJADIAN INI. Kami telah pun buat REPORT POLIS sebaik selepas kejadian dan KES TELAH DI SIASAT tapi malangnya masih tak dapat trace PLAT NO kereta hitam tersebut dan KES TELAH DITUTUP. Kami cuma diberi peluang untuk BUKA KES BALIK jika ada INFO tentang PLAT NO kereta hitam tersebut," katanya lagi.




         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: