18 April 2022

"HANYA TENGOK DARI SINI JE... KALAU BALIK PUN TAK BOLEH TENGOK, SEBAB I DEKAT 'DALAM' NANTI" - SAJAT



Semua sedia maklum mengenai kesihatan bapa usahawan kontroversi, Sajat ataun nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 37, yang dikhabarkan berada dalam keadaan tenat.


Perkara itu dimaklumkan sendiri oleh adik Sajat, Mustika menerusi perkongsian di Instagram Storynya. Malah, ia disahkan oleh Sajat sendiri dalam satu hantaran di Instagramnya bahawa kesihatan bapanya tidak begitu baik sejak minggu lepas lagi.

Susulan itu, ramai yang bertanyakan sama ada Sajat akan pulang ke Malaysia untuk menziarahi bapanya ataupun tidak. Enggan berdiam diri, Sajat tampil memperjelaskan segala persoalan berkenaan.

Menurutnya, dia memutuskan untuk tidak pulang ke Malaysia disebabkan beberapa faktor. Jelasnya, dia ketika ini hanya mengambil pendekatan untuk memantau kesihatan bapanya dari semasa ke semasa.

"Saya tak balik, hanya tengok daripada sini je. Kalau saya balik pun tak boleh tengok. Sebab apa? Sebab i dekat'dalam' nanti, sebab tu tak balik," katanya.

Susulan daripada kenyataan itu, ramai yang bersimpati dengan nasib usahawan berkenaan. Malah, kebanyakan netizen memohon supaya Sajat mencari jalan terbaik untuk menyelesaikan masalahnya dengan pihak berkuasa Malaysia.

Terdahulu, Sajat mencetuskan kontroversi apabila diburu pihak berkuasa selepas waran tangkap terhadapnya dikeluarkan. Semuanya gara-gara tindakannya yang gagal hadir sebutan semula pertuduhan berpakaian wanita di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, Selangor.

Selepas itu pula, Sajad didakwa didakwa sedang bersembunyi di Thailand selepas menghilangkan diri susulan waran tangkap berkenaan.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: