10 June 2022

"BAYANGKAN BACAAN ADALAH 10..." - TAK SANGKA TAHAP KOLESTROL TINGGI, ZIELA JALIL SELAMAT JALANI PEMBEDAHAN BARIATRIK



"Inilah hasil daripada pembedahan saya pada 31 Mei lalu. Selepas pembedahan saya juga melakukan follow up untuk memastikan semua simptom berkurangan. Sehari selepas pembedahan saya rasa sangat baik dan boleh berjalan dengan mudah," ujar pelakon dan penerbit terkenal Datuk Ziela Jalil yang berkongsi dirinya selesai menjalani pembedahan pintasan usus (bariatrik) di sebuah pusat perubatan pada hujung Mei lalu.


Menerusi satu hantaran di media sosial miliknya, Ziela atau nama sebenanya Norzilah Abdul Jalil menjalani prosedur tersebut bagi meningkatkan lagi tahap kesihatannya.

Melihat pada video yang dikongsikan, Ziela menggunakan khidmat doktor sama yang merawat penyanyi Datuk Aishah dan Ziana Zain sebelum ini iaitu Dr Mustafa Mohammad Taher.

Klik untuk gambar besar



Dalam tempoh sepuluh hari selepas pembedahan itu, Ziela juga mengikut nasihat doktor tersebut mengamalkan diet bagi proses pemulihan. Sementara itu, Ziela turut berkongsi tahap kolestrol badannya tinggi ketika menjalani pemeriksaan sebelum prosedur pembedahan.

"Saya sudah mula makan makanan lembut yang mengandungi protein tinggi. Rejim diet yang diberikan oleh doktor adalah untuk membantu proses pemulihan selepas pembedahan. Saya sangat gembira diberi peluang untuk menambah baik tahap kesihatan.

"Bayangkan bacaan kolestrol saya adalah 10. Kalau bukan kerana pembedahan ini saya tidak akan melakukan pemeriksaan kesihatan. Semua masalah ini disebabkan sindrom metabolik," jelasnya.






         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: