21 July 2022

AL-FATIHAH - SUAMI MARIA ARSHAD KEMBALI KE RAHMATULLAH



Takziah kami ucapkan kepada pelakon popular era-80 Datin Maria Arshad atas pemergian suaminya, Datuk Abdul Rahman Abu Bakar yang meninggal dunia pada petang Rabu.


Berita duka tersebut dikongsikan oleh Maria menerusi laman Instagram dengan memaklumkan Allahyarham menghembuskan nafas terakhir pada pukul 12.49 pagi di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

Dalam hantaran sama, Maria turut memaklumkan Allahyarham selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Sri Sinar, Segambut selepas solat Zohor.

"Innalillahiwainailaihirojiun. Dukcita ingin dimaklumkan bahawa suami saya, Datuk Abdul Rahman Abu Bakar telah menghembuskan nafas terakhirnya di PPUM pada pukul 12.49 tengah malam semalam.

Klik untuk gambar besar



"Mohon semua sedekahkan Al-Fatihah buat arwah, semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan orang beriman. Amin. Insya-Allah," tulisnya.

Pada masa sama, Maria turut menzahirkan ucapan terima kasih kepada keluarga, sahabat handai dan kenalan yang telah hadir ke proses pengebumian Allahyarham: "Pada semua yang mendoakan dan menghantar WhatsApp atau mesej secara langsung, terima kasih," katanya.

Sementara itu, penyampai radio Suria FM, Sharifah Shahirah atau mesra disapa Shiera, melahirkan rasa terharu terhadap rakan sekerjanya, Tyzo yang tidak membenarkan dia bertugas di konti dan memintanya pulang berehat.



Shiera yang sudah sampai ke lobi Menara Star selepas dihantar suaminya, Ijoy Azahari 'dihalau' pulang oleh Tyzo dan memintanya berehat dan menemani ibu mentuanya di rumah.

"Ingat nak kerja, tetapi Tyzo kata tak sesuai bekerja dan minta saya pulang sebab bapa mentua meninggal dunia. Tyzo halau saya balik dan minta temankan ibu mentua di rumah. Terima kasih Tyzo... Baiklah, kita kena ikut. Berehat dan temankan ibu mentua," ujar Shierayang mengendalikan segmen Suria Petang bersama Tyzo bermula pukul 3 petang hingga 7 malam.

Untuk makluman, Maria pernah berkahwin pada usia 16 tahun dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Zulkifly Azahari dan Norazlina sebelum berpisah dan mendirikan rumah tangga bersama Abdul Rahman. Perkahwinan itu dikurniakan dua cahaya mata, Puteri Nabilla Manissa dan Natasha Munira.





         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: