19 August 2022

"SAYA PENYANYI DANGDUT & MENARI GELEK ITU BIASA" - BABY SHIMA SERAH SOAL REZEKI HALAL ATAU HARAM PADA ALLAH



"Saya suka buat, apa yang disukai. Tapi, tak sangka pula setiap video yang berkaitan diri saya mesti tular dan menjadi perhatian di media sosial. Macam yang sering dijelaskan, saya ini adalah penyanyi dangdut dan menari gelek itu perkara biasa.


"Tapi, apa saja alasan saya pasti ada yang menerima dan mengecamnya. Tak mengapalah, sebab saya pun dah biasa dikecam. Bagaimanapun, saya hanya mampu berterima kasih di atas segala teguran yang diberikan itu.

"Soal halal atau haram rezeki saya, biarlah Allah saja yang tentukan. Apapun, saya berterima kasih dengan kebanyakan netizen yang prihatin dengan perihal menari gelek itu. Termasuk, kepada mereka yang tak jemu menyokong karier seni saya selama ini. Walaupun selalu dikecam, saya okey saja.

"Macam yang sering dikatakan, saya tak mampu mengawal serta menutup mulut orang untuk memberi komen dan pandangan mereka terhadap apa yang saya buat. Namun, saya hormati semua itu dan sebagai manusia biasa, saya tidak terlepas daripada kekhilafan," ujar penyanyi dangdut Baby Shima yang yang enggan mengulas lanjut mengenai soal rezekinya serta merasakan ianya perkara yang agak sensitif dan menyerahkan kepada Allah untuk menentukan.

Kata-kata Baby Shima itu bagi mengulas berkaitan kerjayanya sebagai penyanyi dangdut yang sering dikaitkan dengan insiden 'bergelek sakan' demi menghiburkan penonton dalam setiap acara hiburan.

Klik untuk gambar besar



Nama Baby Shima atau nama sebenarnya, Nor Ashima Ramli baru-baru ini hangat diperkatakan apabila tular beberapa videonya bergelek sakan sekaligus menimbulkan rasa kurang senang ramai.

Didakwa suka membuat 'gimik' sehingga mencetuskan kontroversi bagi menarik perhatian ramai, Baby Shima berkata dia juga tidak menyangka perkongsiannya pasti akan tular.

Baby Shima yang cukup popular dengan lagu 'Roadblok Hatiku' dan 'Lalai', sebelum ini menjadi perhatian netizen apabila bergelek ketika melintas jalan raya di hadapan Menara Berkembar Petronas (KLCC). Begitu juga, dia turut bergelek sakan ketika membuat persembahan di sebuah pusat membeli-belah di ibu kota, baru-baru ini.

Tidak hanya itu, Baby Shima juga terkait dengan aksi geleknya yang dianggap 'kurang manis' dan berunsur lucah oleh segelintir netizen menerusi 'teaser' lagu duet terbaharunya, 'Baby Sayang' yang cukup menjadi tarikan ramai di media sosial.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: