06 February 2024

IBU ANGKAT YANG SAH - MIZZ NINA DAKWA MUSA AL4MI TR4UMA, CIR1T BIR1T, MUNT4H, KUKU PANJ4NG & KOT0R : "BAWA MUSA BERJUMPA DOKTOR & PAKAR PSIKI@TRI"



"Jadi, dengan ada dokumen ini bermaksud tiada pertik@ian. Saya tegaskan tiada lagi pertik@ian sebab ini bukan kes hak penjagaan dan kami mempunyai dokumen pengangkatan yang lengkap."
Itulah jelas aktivis kemanusiaan, Mizz Nina yang mengesahkan isu hak penjagaan anak angkat mereka iaitu Musa tidak perlu dib@ngkitkan kerana dia mempunyai dokumen lengkap sebagai penjaga yang sah.

Kata Mizz Nina, kehadirannya ke mahkamah hari ini bagi menghormati prosedur mahkamah dan mengesahkan dia mempunyai dokumen pengangkatan dimana tidak tertulis nama bekas suaminya, penyanyi Noh Salleh.

Dalam pada itu, Mizz Nina turut menyatakan, dia mahu anak angkatnya itu membesar dengan cara terbaik serta bersama mereka yang sayangkannya.

"Musa ada mama dan baba, dia juga ada keluarga besar, jiran, persekolahannya dan semua orang yang sayangkannya. Jadi, saya mahu Musa dibesarkan dengan cara terbaik," katanya.

Klik untuk gambar besar
Sementara itu, peguam Mizz Nina iaitu Fakhrul Azman Abu Hassan memaklumkan, Mizz Nina adalah ibu angkat Musa yang sah dan tiada isu berb@ngkit kerana kes kedua-dua kes sudah rasmi ditarik balik.

"Tiada isu apa-apa, seperti siapa yang nak melawat sebagainya. Kami sudah tarik balik kedua-dua kes dan mahkamah sudah benarkan kami untuk menarik balik.

"Pihak sana (Noh) suarakan mengenai kos pent@ksiran. Kos kecil sebab tiada apa tindakan diambil setakat ini.

"Hak anak angkat juga sudah diberikan sepenuhnya kepada Mizz Nina, jadi tiada isu seperti kes hak penjagaan.
"Ini kes anak angkat bila anak angkat itu sudah diberikan kepada Mizz Nina sepenuhnya, jadi tiada siapa boleh melawat.

"Keputusan muktamad adalah ibu kandung Musa memutuskan untuk memberi hak penjagaan penuh kepada Mizz Nina," ujarnya.

Disamping itu, Mizz Nina juga mendakwa, selepas anak angkat itu dibawa keluar rumah tanpa kebenarannya selama lebih tiga minggu dipercayai diambil oleh bekas suaminya, Musa mengal@mi tr@uma kerana tercari-cari ibunya.

"Bayangkan budak sekecil dibawa keluar dari rumahnya. Dia tr@uma sebab terpaksa berjauhan dengan keluarga, kawan-kawan dan jiran yang memang rapat dengannya.
"Musa tr@uma sebab tercari-cari emaknya, tapi tak boleh nak jumpa. Dia mengal@mi ket@kutan yang amat sangat dan begitu juga saya, sangat risaukan Musa," tuturnya.

Tambah Mizz Nina lagi, ketika Musa dibawa pulang, anak angkatnya itu berada dalam keadaan tidak sih@t dan dia ada membawa Musa berjumpa dengan doktor dan pakar psiki@tri.

"Ketika Musa pulang ke rumah, dia meng@lami s@kit seperti cir1t-bir1t, munt@h, kukunya panj@ng dan kot0r.

"Saya dan suami segera bawa Musa berjumpa dengan beberapa doktor dan pakar psiki@tri untuk melakukan pemeriksaan ke atas kesihatan fizikal dan ment@lnya," katanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: