12 March 2024

JAWI JELAS TANGK4PAN KHALW4T BUKAN GIM1K, PROM0SI SELEBRITI



Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) tampil menjelaskan tangk@pan dan s£rbuan khalw@t yang dilakukan itu bukan gim1k atau sesuatu tind@kan untuk memprom0sikan mana-mana pihak termasuk selebriti, sebaliknya ia dilakukan mengikut pros£dur undang-undang yang sudah ditetapkan.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Dr Mohd Na'im Mokhtar men£gaskan perbuatan maksi@t tetap maksi@t dan ia sama sekali tidak boleh diprom0sikan, selain berkhalw@t juga adalah kesal@han mengikut Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997.

Menurutnya, bahagian pengu@tkuasaan Jawi akan melakukan tindakan secara bebas dan adil berdasarkan aduan diterima selepas melakukan siasatan dan mendapati ia berlaku seperti dilaporkan serta akan melakukan tangk@pan.

"Kalau ada sebarang laporan yang dikemukakan oleh pihak peng@du (atau) pihak ketiga, jadi bahagian ini tidak ada kont@k dengan selebriti atau mana-mana pihak (minta) pergi tangk@p aku (artis terbabit).

"Aduan itu dibuat oleh pihak ketiga yang tidak ada kena mengena (dengan pihak Jawi). Jadi berdasarkan aduan berkenaan pihak bahagian pengu@tkuasaan Jawi akan memulakan sias@tan dan sekiranya mendapati ada kel@kuan itu (maksi@t) maka (pihak Jawi) akan buat tangk@pan.

"Jadi saya mahu t£kankan di sini tidak ada sebab Jawi akan kompromi perkara ini dan mahu melakukan sesuatu tangk@pan bagi satu-satu kesal@han semata-mata mahu memprom0sikan selebriti atau apa (saja).

"Tidak, itu tidak langsung (berlaku) termasuk dalam usaha yang dibuat oleh pihak Jawi," kata beliau yang turut memberitahu, perkara itu yang dit£kankan olehnya bersama Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (Jawi), Datuk Mohd Ajib Ismail dan ia tidak timbul isu tind@kan yang dilakukan itu adalah satu gim1k.

Terdahulu industri hiburan negara digemp@rkan dengan penah@nan pasangan pelakon di sebuah kondominium mewah di ibu negara.

Bagaimanapun, ada segelintir pendapat netizen di media sosial seolah-olah mempers0alkan jika ia adalah gim1k untuk pelakon berkenaan kerana kedua-dua individu itu dilaporkan sedang menjalani penggambaran bersama.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: