29 March 2024

KESIHATAN MEROS0T SELEPAS AL4MI MAS4LAH INJAP JANTUNG - JAAFAR ONN SERAH SOAL REZEKI KEPADA ALLAH



"Doktor beritahu saya mengal@mi mas@lah injap jantung. Saya pun tidak berapa jelas mengenai peny@kit ini kerana doktor belum dapat mengenal pasti sepenuhnya lagi.
"Mas@lah itu menyebabkan semakin memb£ngkak hingga menyu@rkan pergerakan. Jadi, saya perlu menggunakan kerusi roda.

"Saya sebenarnya masih boleh berjalan tapi perlu dipapah sebab t@kut terjatuh. Ris@u juga kalau terjatuh, takut makin melar@t."

Itulah tutur pelakon dan pengacara, Jaafar Onn, 73, yang memberitahu, dia perlu menjalani beberapa pros£dur rawatan di hospital bagi mengetahui keadaan kesihatannya yang meros0t selepas mengal@mi mas@lah injap jantung.

Jaafar yang kini terpaksa menggunakan kerusi roda akib@t k0mplikasi pada bahagian kaki, mengakui sudah lama tidak menerima tawaran nyanyian akib@t mas@lah kesihatannya.

Bagaimanapun, Jaafar berkata, dia menyerahkan soal rezeki untuk kelangsungan hidupnya kepada Allah.

"Kali terakhir saya membuat persembahan adalah pada April tahun lalu. Ketika itu, saya berduet dengan Allahyarham Rohana Jalil.

"Saya reda dengan uj1an ini. Saya pun sudah bekerja dalam bidang ini hampir 50 tahun dan tiada sedikit pun rasa terkil@n apabila tiada tawaran persembahan sebab saya boleh cuba pelbagai cabang lain dalam bidang seni.

"Bagi saya, soal rezeki saya serahkan kepada Allah kerana Dia lebih mengetahui. Saya percaya kebaikan yang saya buat dulu pasti ada bal@san yang indah.

"Alhamdulillah sekarang ini dalam saya sedar tiba-tiba menerima sumbangan daripada syarikat produksi dan rakan-rakan artis. Tiba-tiba saja ada duit masuk dalam akaun bank.

"Ia secara tidak langsung mengingatkan saya yang selalu bersedekah dulu walaupun hanya secawan kopi," katanya.

Sebelum ini, Jaafar mengakui kesihatannya meros0t sehingga terpaksa menggunakan kerusi roda untuk memudahkan pergerakan sejak enam bulan lalu.

Ia susulan tular di media sosial mengenai satu klip video memaparkan Jaafar sedang berkerusi roda dan dibantu beberapa individu ketika ingin masuk ke dalam kereta.

Klip video berkenaan menimbulkan tanda tanya dalam kalangan peminat mengenai keadaan terkini pelakon kelahiran Muar, Johor itu.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: