09 March 2024

"SAYA BUKAN MAT4 DUITAN" - NABIL PENTINGKAN KESETIAAN, SANGGUP TOLAK TAWARAN RATUSAN RIBU JENAMA LAIN



"Ada jenama yang menawarkan saya ratusan ribu ringgit, tapi saya tolak. Ia kerana kesetiaan, sebab saya ingat lagi masa saya tengah tiada 'job' waktu Perint@h Kaw@lan Perg£rakan (PKP), hidup saya memang hvru-h@ra, satu-satunya klien yang telefon saya minta saya buat video adalah J@kel.
"Jadi saya memang ingat sangatlah. Tak bolehlah saya nak sebut jenama yang tawarkan saya itu. Banyak yang mereka tawar tapi tidaklah sampai berjuta.

"Ayat dia macam ini, berapa J@kel bayar kau, aku bayar 'double'. Kemudian saya beritahu sekiranya J@kel sanggup bayar 'double', pihak itu sanggup bayar 'triple'.

"Untuk saya ia nampak macam berlaw@n, kau bukan nak aku sangat, kau nak law@n sahaja nak tunjuk kau boleh beli kita. Di situ pula kita kena tunjuk nilai kita. Mungkin orang lain boleh gel@p mata dengan nilai itu, tapi saya tidak."

Itulah kongsi Nabil Ahmad dimana pelawak, pelakon dan pengacara itu mendedahkan, dia sanggup menolak tawaran ratusan ribu Ringgit untuk menjadi duta bagi sebuah jenama pakaian terkenal.

Jelas Nabil, sudah sembilan tahun bersama jenama J@kel, bukan wang ringgit yang dik£jar, sebaliknya jenama itu banyak membantunya dan kerana kesetiaan.

Berhubung hal itu, Nabil memberitahu, dia tidak meny£sal menolak tawaran tersebut dan dalam masa yang sama itu, caranya untuk membal@s budi jenama pakaian tersebut.

"Saya tidak meny£sal, sebab saya rasa tiada cara lain untuk saya membal@s budi dan tiada cara lain nak beritahu orang yang saya setia di sini.

"Sebab di sini pun, kadang-kadang kalau tiada job pun saya ris1k dengan pihak sini, kalau ada kerja yang saya boleh buat dan pihaknya memahami," katanya.

Dalam pada itu, tegas Nabil lagi, dia bukan mat@ dvitan dan sudah sembilan tahun juga Jakel turut memberikan pakaian raya buat keluarga termasuk ibu bapanya.

"Saya letakkan kesetiaan pada itu, bukanlah saya letak nilai pada duit semata-mata. Macam contoh J@kel sudah bagi saya pakaian Hari Raya selama sembilan tahun, bukan saya saja tapi keluarga saya termasuk orang tua saya.

"Jadi di mana saya mahu bal@s jasanya? Kesetiaan itu yang penting, ia bukan pada wang ringgit sebab saya bukan mat@ duitan," tuturnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: