03 April 2024

ANAK ANGKAT JELAS ALLAHYARHAM JAAFAR ONN MENINGGAL DUNIA AKIBAT SER4NGAN JANTUNG - JENAZAH AKAN DIKEBUMIKAN DI MUAR MALAM INI



"Pagi tadi papa ada melalui pros£dur end0skopi dan doktor memang ada beritahu pros£dur itu beris1ko. Ini kerana papa ada masalah jantung lem@h tapi terpaksa juga dibuat kerana berl@ku pendarhan ketika membu@ng air b£sar.
"Kadar degupan jantungnya memang tinggi sampai 140. Ketika melalui pros£dur end0skopi itu, papa mengal@mi ser@ngan jantung dan meninggal dunia pada jam 11.32 pagi."

Demikian jelas anak angkat pelakon dan pengacara Jaafar Onn, 73, iaitu Mohamad Hanif Hashim, 30, yang memaklumkan Allahyarham menghembuskan nafas terakhir ketika sedang menjalani pros£dur end0skopi, di Hospital Sultan Idris Shah Serdang, di sini, pagi tadi.

Kata Hanif lagi, Allahyarham Jaafar atau nama penuhnya, Jaafar Onn Awang, pada mulanya pergi ke klinik kerana mengal@mi tek@nan dar@h rendah dan pendar@han tanpa henti semasa membu@ng air b£sar.

"Doktor turut memaklumkan kemungkinan pendar@han itu berl@ku disebabkan pengambilan ubat tah@n s@kit yang diambil terlalu lama.

Klik untuk gambar besar

"Papa mulanya mengal@mi tek@nan dar@h rendah kelmarin dan dalam masa sama, dia juga membu@ng air b£sar berdar@h. Pendar@han itu terlamp@u banyak dan tak berhenti.

"Kemungkinan pendar@han itu disebabkan pengambilan ubat tah@n s@kit yang diambil oleh papa. Ikutkan memang dah lama papa ambil ubat itu, sebelum saya jaga dia lagi," tuturnya yang turut memberitahu, Allahyarham bapa angkatnya itu mengambil ubat tahan s@kit disebabkan dia mengal@mi s@kit lutut.

"Ramadan tahun lalu dia dapat tahu ada mas@lah jantung. Ia juga menyebabkan kakinya bengk@k. Bu@ng air b£sar berdar@h pula mungkin disebabkan ada uls£r dalam perut. Patutnya Februari lalu ada rawatan susulan tapi tak dapat pergi sebab ada urusan lain," katanya.

Sebelum ini, kesihatan Allahyarham dilaporkan meros0t sebelum ditah@n di hospital selepas mengal@mi pendar@han semasa membu@ng air b£sar.
Sementara itu, jenazah Allahyarham Jaafar diuruskan di hospital dan dibawa pulang ke kediaman keluarganya di Tanjung Gading, Muar, Johor untuk dikebumikan, hari ini.

Perkarangan bilik forensik Hospital Sultan Idris Shah Serdang, dipenuhi ramai penggiat seni sejak berita pemergian Jaafar tersebar.

Jenazah Allahyarham kemudian diuruskan dan siap dikapankan sekitar jam 1.30 tengahari dan kemudian dibenarkan dilawati rakan-rakan artis untuk penghormatan terakhir.

Suasana kemudian bertukar pilu apabila jenazah Allahyarham Jaafar diusung keluar untuk dibawa pergi menaiki van jenazah kira-kira jam 3.15 petang tadi.
Allahyarham Jaafar akan dibawa ke Masjid Jamek Al Firdaus Tanjung Gading, Muar, Johor dan dikebumikan di tanah perkuburan berhampiran, malam ini.

Penyanyi yang juga rakan seangkatan Allahyarham iaitu Datuk Azizul Khamis meminta semua yang hadir menghadiahkan bacaan Al-Fatihah dan seterusnya membacakan doa sehinggakan ada tetamu yang hadir menangis ter£sak-£sak.

Antara yang hadir memberi penghormatan terakhir kepada arwah adalah Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas), Datuk Azmir Saifuddin Mutalib dan beberapa rakan artis.

Turut hadir, penyanyi era 1980-an Datin Salwa Abdul Rahman, Haiza Hanafi, Zack Kool, Azian Mazwan Sapuwan, Mazin Anisa Siraj, Ran Pahat dan ramai lagi.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: