17 April 2024

FAIL SAM4N ATAS DAKWAAN FITN4H - KADIR SHEIKH FADZIR TUNTUT RM70 JUTA DARIPADA ALIFF SYUKRI



Atas dakwaan memfitn@h, bekas menteri Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir menuntut bayaran RM70 juta daripada usahawan sens@si, Datuk Seri Aliff Syukri.
Menerusi sam@n difailkan selaku plaintif terhadap Aliff Syukri pada 6 September 2023, Abdul Kadir berkata, usahawan berusia 37 tahun itu mengeluarkan kenyataan fitn@h di Instagram dan Facebook pada 2 Julai tahun lalu.

Kadir mendakwa kenyataan itu membawa maksud plaintif berhut@ng dengan defendan jutaan ringgit serta gambarnya turut diletakkan pada kenyataan, sekaligus mengund@ng komen neg@tif netizen.

Selain tuntutan RM70 juta, bekas menteri itu turut meminta g@nti rvgi yang dinilai mahkamah dan perintah supaya defendan memberi aku janji bertulis tidak akan menyiarkan sebarang fitn@h serta permohonan maaf tanpa syarat di akaun media sosial usahawan itu selama tujuh hari.

Sementara itu, Aliff menerusi pernyataan pembelaan mendakwa membuat bayaran pel@buran RM30 juta bagi mematuhi perjanjian usaha sama bertarikh 26 November 2018 memb@bitkan plaintif, defendan serta dua syarikat.

"Pihak-pihak dalam perjanjian usaha sama gag@l membuat pembayaran wang dil@burkan saya dan segala pelangg@ran janji sedemikian termasuk aku janji diberikan kepada saya adalah dalam pengetahuan plaintif sendiri," katanya.

Hakim, Datuk Ahmad Shahrir Mohd Salleh, memutuskan 6 hingga 8 Januari 2026 sebagai tarikh bicara, manakala 5 Julai ini untuk pengurusan k£s selanjutnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: