24 April 2024

IPPO HAFIZ KATA JANGAN JADI ORANG KETIGA



"Saya tidak mahu komen berkaitan 'pihak ketiga' (kakak) itu, sebab dia mungkin tidak tahu mengenai mas@lah luar dan dalam rumah tangga kami.
"Jadi lebih baik, saya menasihati mereka semua (pihak ketiga) agar berhenti berkongsi di media sosial serta saya juga berharap netizen tidak menyal@htafsirkan mengenai perkara ini (hal anaknya).

"Apapun, hubungan saya dan semua ahli keluarga (termasuk kakak) masih lagi baik. Ini kerana, kita tidak akan boleh putuskan ikatan kekeluargaan itu."

Demikian kata komposer dan penyanyi, Ippo Hafiz, 34, yang memohon pihak lain tidak menjadi 'individu ketiga', sekali gus masuk campur dengan sebarang kenyataan mengenai isu rumah tangganya bersama isterinya, Fara Roslan, 36, yang kini sudah dibawa ke mahkamah.

Ia susulan kenyataan yang difahamkan daripada kakak Ippo menerusi perkongsian video di TikT0k yang mendakwa adiknya itu bertind@k 'mel@rikan' anak keduanya, Ibrahim Afi Nur, 2, yang kini di bawah jagaannya daripada Fara.

Dalam pada itu, penyanyi lagu 'Kekal Bahagia' ini berkata, isu memb@bitkan rumah tangga yang berl@ku di antara suami isteri sebenarnya hanya pasangan itu saja tahu mengenai perkara yang memang terj@di.

"Cuma, saya ingin tek@nkan bahawa isu rumah tangga ini hanya suami dan isteri saja yang tahu apa sebenarnya berl@ku. Selain kami berdua, orang luar memang tidak tahu ceritanya.

"Jadi, saya minta peminat yang suka mendengar lagu saya sebelum ini, janganlah mencampurkan isu peribadi rumah tangga saya ini dengan kerjaya seni saya," ujarnya ketik ditemui di Mahkamah Rendah Syariah di sini, semalam.

Ippo hadir bersama peguam syarie, Fakhrul Azman Abu Hassan yang mewakilinya bagi sebutan kedua tuntutan nusyuz yang difailkan pada 12 Mac lalu terhadap isterinya, Fara yang didakwa keluar dari rumah mereka sejak November, tahun lalu.

Fakhrul Azman berkata, bagi pihak anak guamnya, memohon agar segala kenyataan di media sosial daripada semua pihak berkenaan dapat diberhentikan untuk tidak cuba memperbesarkan isu ini lagi.

"Di pihak Ippo, kita mohon segala kenyataan di media sosial dapat diberhentikan segera dan tidak memperbesarkannya (isu) lagi.

"Kami juga sudah berikan n0tis kepada pihak-pihak yang membuat kenyataan di media sosial dan berharap selepas ini tiada apa-apa sebarang kenyataan lagi berkaitan rumah tangga Ippo dan isterinya dikeluarkan.

"Biarlah mahkamah saja yang menentukan berkaitan mas@lah-maslah yang timbul. Perkara ini kalau dipanjangkan di media sosial, Ippo pun jadi 'str£ss'," tuturnya yang juga mengakui selalu menerima mesej daripada anak guamnya itu.

Untuk makluman, Ippo dan Fara mendirikan rumah tangga pada 24 Ogos 2019 dan dikurniakan dua cahaya mata lelaki iaitu Yusof Zarin Nur, 4, yang kini berada bersama Fara dan Ibrahim Afi Nur, 2, pula dijaga oleh Ippo.

Prosiding seterusnya bagi k£s rumah tangga Ippo dan Fara akan berlangsung pada 24 Jun depan di mahkamah sama.



         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: