20 April 2024

KELUAR PENJ4RA MEI TAHUN LEPAS - NORALBANIAH JELAS KEHIDUPAN ANAKNYA KINI SUDAH OKAY, BERJALAN SEPERTI BIASA



"Alhamdulillah kehidupan dia okay dan berjalan seperti biasa. Dia pun hidup sendiri sekarang, tapi kami ada berjumpa. Dia baik-baik saja.
"Perkara itu pun sudah lama berl@ku dan tiada apa yang terbaru untuk dikongsikan. Sudah-sudahlah. Dia juga dah keluar (penjara) bulan lima tahun lepas."

Itulah jelas pelakon, Noralbaniah, 54, dimana dia yakin anak perempuan tunggalnya, Syarra Sudarman, 29, kini mampu menjalani kehidupan sendiri selepas dibebaskan dari penjara akibat penyal@hgunaan dad@h pada Mei, tahun lalu.

Dalam pada itu, Noralbaniah atau nama sebenarnya, Nor Albaniah Raffie berkata, dia juga sudah tidak mahu mengungk1t dan mengingati 'kisah hit@m' yang pernah men1mpa anaknya itu serta memilih untuk mengambil p0sitif saja.

Tambah Noralbaniah lagi, dia menganggap apa yang berl@ku itu sebagai pengajaran hidup buat anaknya, selain memohon agar dia tidak lagi berterusan ditanya mengenai perist1wa duk@ berkenaan.

"Boleh tak kalau saya tak mahu cakap pasal perkara ini lagi? Bagilah dia belajar dari kesil@pan yang dia buat itu. Masa kecil dulu kita bela, tapi sudah besar sama seperti saya, kita tak tahu apa yang akan terjadi pada esok?

"Walaupun esok itu pilihannya di tangan kita, tapi kadang-kadang kita tersas@r juga. Macam bila kita kejar bas pun, kadang-kadang boleh tertinggal. Jadi, saya tak mahu cakap apa-apa lagi sebab nanti terk£na balik.

"Saya terima, saya reda. Lagipun, ini tahun lepas punya cerita. Itu sajalah yang saya boleh kongsi sebab ia pun sudah berakhir. Alhamdulillah syukur," katanya.

Pada Januari tahun lalu, media melaporkan Syarra mengaku bersal@h atas dua pertuduhan berkaitan dad@h dan dik£nakan hukvman penj@ra selama 13 bulan oleh Mahkamah Majistret Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

Majistret, Saiful Sayoti turut mengarahkan Syarra menjalani tempoh pengawasan selama tiga tahun.

Bagi pertuduhan pertama, Syarra didapati memiliki dua paket plastik lutsinar mengandungi dad@h jenis sy@bu seberat 1.72 gram di sebuah hotel di Kuala Pilah pada jam 11.45 pagi, 12 Oktober 2022.

Atas kesal@han itu, Syarra dik£nakan hukvman penj@ra lapan bulan bermula tarikh ditah@n.

Pertuduhan kedua pula, dia didakwa mengikut Seksyen 15 (1)(a) Akt@ Dad@h Berbah@ya 1952 kerana memberikan dad@h jenis amph£tamine dan methamph£tamine kepada diri sendiri di Pejabat Bahagian Sias@tan Jen@yah Nark0tik Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Pilah pada jam 3 petang, tarikh sama.

Mahkamah kemudian menj@tuhkan hukvman penj@ra selama lima bulan bagi kesal@han itu.

Untuk makluman, Syarra adalah anak tunggal Noralbaniah dengan suaminya, Allahyarham Sudarman Daud, seorang pelumba kereta yang meninggal dunia akib@t kemalangan jalan raya pada 10 Jun 1996.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: