22 April 2024

TERIMA ANUGERAH IK0N MEL0DI - NAS AHMAD KATA KERJA KENA IKHLAS & BUKAN NAK SANJUNGAN, HARAP ANUGERAH



Bekas wartawan hiburan, Nas Ahmad, 62, baru-baru ini telah menerima anugerah Ik0n Mel0di dari pihak pengurusan TV3 dan disiarkan dalam program Mel0di Raya semalam.
Mengulas anugerah yang diterimannya, Nas atau nama sebenarnya, Md Nasir Ahmad berkata, kita akan berasa kec£wa jika kita bekerja untuk mengharapkan anugerah atau penghargaan berkenaan.

"Saya amalkan buat apapun dalam kerjaya kena ikhlas dan bukan untuk orang sanjung atau harapkan anugerah. Bila bekerja kita hanya buat yang terbaik dan beri kepuasan pada diri dan majikan.

"Siapa yang nak beri anugerah pada kita itu semuanya soal rezeki dari Allah S.W.T dan kita cuma usaha sahaja," katanya.

Dalam pada itu, ditanya pula mengenai anugerah tersebut, Nas yang lebih dikenali 'Abang Nas Terjah' menjelaskan, dia berasa terharu dan bersyukur kerana menerima anugerah Ik0n Mel0di selepas lebih dua dekad mengendalikan program hiburan berkenaan.

"Saya sendiri tak sangka bermula dari peminat setia Mel0di, akhirnya sejarah terukir bila saya sendiri diangkat sebagai Ik0n Mel0di selepas artis Ogy Ahmad Daud.

"Saya mahu ucapkan jutaan terima kasih kepada pihak pengurusan TV3, Pengurus Penerbitan, Jamil Hassan dan Penerbit Mel0di, Michelle Wee atas penghargaan diberikan ini," ujar bapa kepada empat anak ini.

Sementara itu, mengimbas sejarahnya bersama Mel0di, ujar Nas, dia adalah peminat setia program hiburan itu sejak siri pertamanya dulu.

"Saya tidak pernah ketinggalan menonton setiap episod Mel0di dalam tempoh empat hingga ke lima tahun.

"Kekuatan Mel0di ketika itu bergantung kepada hosnya iaitu Ogy yang juga Ikon Melodi. Semua nak tengok Mel0di kerana keletahnya yang selamba setiap minggu.

"Mimpi menjadi kenyataan bila saya ditawarkan oleh Pengurus Hiburan TV3, Nik Ramzi Nik Hassan (ketika itu) untuk menyertai pasukan Mel0di," katanya.

Tambahnya lagi, dia menukar tarikan utama Mel0di dari hos kepada cont£nt (kandung@n) selepas 10 tahun berkhidmat dengan stes£n TV3 dan memegang jawatan Penerbit Mel0di ketika itu.

"Pasangan hos ketika itu, Ogy dan Apek Senario sudah tamat k0ntrak dan tak nak sambung. Team bos Azhar Borhan, Saniboey dan Jamil juga mengeluarkan arahan dan kongsi idea untuk menaikkan semula Mel0di.

"Bermulalah, program Mel0di yang tampil sens@si, pan@s, yang t£rjah dan dicampur dengan liputan berita hiburan semasa.

"Selaku penerbit, saya juga kawal dari segi sens@si dengan pastikan ia tetap mengikut et1ka kewartawanan dan penyiaran. Kalau nak t£rjah untuk berita sens@si pun pastikan mengikut et1ka kewartawanan dan akan kekal selamat," tuturnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: