02 April 2024

ZAHID HILANG 'MO0D' BERAYA, WANG DALAM AKAUN BANK ISTERI L£SAP



"Habis lic1n duit isteri saya sebanyak RM4,250 dalam akaun bank miliknya yang juga gaji pertama diperoleh di tempat kerja baharu, di sebuah kedai karpet.
"Dengan duit itu juga, kami nak beli baju raya sebab tak beli lagi, tapi satu sen dah tak ada. Dia (h@cker) ambil semua kali ini, tak bagi peluang langsung."

Demikian jelas penyanyi Zahid Baharudin, 44, mengenai isterinya, Nurul Shuhada Osman, 29, dimana dia kehilangan wang sebanyak RM4,250 di dalam bank akaunnya menerusi satu p@utan aplik@si popular yang digunakan ramai orang.

Zahid atau Ahmad Zahid Baharudin, dalam masa sama turut mengingatkan orang ramai agar berh@ti-h@ti menggunakan p@utan aplik@si tertentu dan tidak sesekali menghubungkannya dengan akaun bank bagi meng£lak menjadi m@ngsa 'h@cker' (pengg0dam).

Katanya lagi, dia dan isteri juga terpaksa melupakan hasrat mereka untuk balik beraya ke Pulau Pinang pada raya Aidilfitri ketiga walaupun sudah membeli tiket penerbangan dan tiket bas untuk balik ke Kuala Lumpur.

Mengulas lebih lanjut, Zahid memberitahu, isterinya memilih menghubungkan akaun bank dengan 'p@utan aplik@si' itu bagi memudahkan urusan dalam talian, namun tak sangka pula kawalan kesel@matan pengguna untuk p@utan aplik@si itu sangat lem@h.

"Isteri saya juga baharu perasan, wangnya dalam akaun bank ada hil@ng sedikit-sedikit sejak beberapa bulan lalu. Tapi, itulah benda dah berl@ku dan laporan polis juga sudah kami buat.

"Setakat ini, pihak peng£ndali p@utan aplik@si terb@bit sudah menghubungi saya dan mereka mahu bertanggungjawab menyelesaikan mas@lah ini.

"Diharapkan semoga dapatlah semula duit isteri saya yang hil@ng itu walaupun hanya separuh saja," katanya yang memberitahu, kejadian itu berlaku pada malam Jumaat lalu.

Dalam pada itu, Zahid berkata, menerusi pendedahan dibuatnya di media sosial, menunjukkan ramai netizen yang meninggalkan komen pernah menjadi m@ngsa kehil@ngan duit mereka melalui p@utan aplik@si popular terb@bit.

Terdahulu, Zahid menerusi hantaran video di akaun TikTok dan Instagram telah meluahkan rasa k£sal dan kec£wa dengan kej@dian men1mpa isterinya yang kehil@ngan semua wangnya di dalam akaun bank.

Ujar Zahid, dia sudah tiada 'mo0d' memikirkan persiapan sambutan hari raya Aidilfitri tidak lama lagi selepas apa yang berl@ku itu.

Untuk makluman, Zahid bertemu jodoh kali kedua dengan Nurul Shuhada pada Disember 2021 lalu dan hingga kini mereka masih belum dikurniakan cahaya mata.

Menerusi perkahwinan lalu, bekas juara Akademi Fantasia musim kedua (AF2) itu mempunyai seorang anak lelaki.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: