21 May 2024

M NASIR KATA BILA BERSARA, RASA SUS4H NAK HIDUP & RASA RIS4U



"Selagi saya rasa saya boleh berkarya dan itu sebahagian satu pekerjaan. Bila bersara, rasa sus@h nak hidup. Saya ris@u juga. Tapi, saya suka dengan bidang ini, bidang mencipta lagu.
"Kita buat daripada benda itu tak ada, kemudian ada 'bentuk' dan kemudian orang suka. Itu satu nikmat yang orang lain tak dapat. Jadi, sus@h kalau ditanya bila saya nak berhenti atau apa. Selagi saya dapat rasa nikmat itu, saya sus@h nak berhenti."

Itulah kata penyanyi legenda, Datuk M Nasir, 67, ketika menjawab pertanyaan mengenai jangka hayat karier seninya, dimana dia tidak meletakkan tarikh luput kepada kerjaya seninya yang sudah berlangsung sejak 45 tahun lalu.

Dalam pada itu, akui M Nasir, dia berasa kek0k untuk bersaing dengan generasi muda apabila mempert@ruhkan lagu-lagunya di pentas pertandingan.

Tambahnya lagi, peluang itu bagaimanapun membuatkannya sentiasa mencari jalan untuk menyesuaikan diri dengan peredaran zaman.

"Sekarang, kalau saya pergi ke pertandingan atau apa, saya dah jadi orang yang paling tua sekali dalam kalangan peserta. Yang bertanding, budak-budak lagi. Tapi, muzik yang saya buat itu, muzik orang muda. Jadi, saya ada sedikit rasa macam mana nak sesuaikan," ujarnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: