19 June 2024

DIT£GUR MENGENAI LEHER - LEONA LUAH RASA R1MAS : "SAYA SUDAH BUAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DUA KALI... SAYA TIDAK S4KIT, TETAPI ITU ADALAH LEM4K"



"Saya sebenarnya rasa tidak perlu untuk membuat kenyataan berhubung mas@lah leher saya ini, namun apabila banyak yang meninggalkan komen menyuruh saya membuat pemeriksaan kesihatan, jadi r1mas pula.

"Saya tahu saya sihat namun apabila ramai yang begitu 'conc£rn' (ambil berat) mengenai leher saya, akhirnya saya berjumpa doktor untuk jalani pemeriksaan bagi mendapat pengesahan. Sejujurnya ini adalah priv@si saya tetapi kalian (netizen) tetap komen tentang perkara itu.

"Untuk pengetahuan, saya sudah buat pemeriksaan kesihatan. Bukan sekali tetapi dua kali. Untuk yang pertama saya buat 'full bl00d test' dan keputusan adalah tiada tir0id. Kemudian kalian masih bercakap, saya pergi lagi hospital dan saya buat sekali lagi pemeriksaan. Keputusan masih sama, bersih.

"Tidak hanya itu, saya juga buat ultr@sound dan tir0id saya adalah saiz normal. Yang tebal itu adalah lem@k. Saya tidak s@kit, tetapi itu adalah lem@k. Saya juga nak beritahu, mata saya bukan s@kit atau b£ngkak, tetapi ia besar.

"Oleh itu, ini adalah kali terakhir saya mengulas mengenai perkara ini (tir0id). Saya tidak mahu bercerita lanjut mengenai mas@lah tir0id ini lagi. Saya sihat dan tiada mas@lah tir0id."

Ujar personaliti media sosial, Kasih Iris Leona yang meluahkan rasa r1mas dengan sik@p segelintir warga maya yang mempers0alkan kesihatannya sehingga membuatkan dia menjalani pemeriksaan berhubung peny@kit tir0id.

Klik untuk gambar besar

Leona yang berkata demikian menerusi satu video itu memberitahu, dia disahkan bebas dari peny@kit tir0id selepas membuat pemeriksaan termasuk ultr@sound untuk memastikan dakwaan netizen itu.

Dalam pada itu, anak kepada pelakon Azhar Sulaiman itu turut menjelaskan, lehernya kelihatan b£ngkak bukan disebabkan peny@kit berkenaan, sebaliknya disel@puti lem@k yang men£bal.

Disamping itu, Leona juga berharap, dengan penjelasan tersebut, orang ramai tidak lagi bercakap mengenai lehernya, apatah lagi dia tahu keadaan kesihatannya baik-baik saja.

"Tolong berhenti bercakap tentang tir0id. Agak 'ann0ying' bila kalian ambil kisah tentang kesihatan saya sedangkan saya tahu saya dalam keadaan baik-baik sahaja.

"Terima kasih kerana ambil berat tetapi itu agak biad@b berikan komen tentang badan orang lain kerana isu itu agak sens1tif. Bagaimana pun saya akui doktor turut menyarankan saya untuk mengurangkan berat badan bagi mengel@kkan sebarang mas@lah pada masa hadapan," katanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: