02 July 2024

HAD4PI DUG4AN UNTUK MENJUAL PR0GRAM TV - DHARMA TETAP AKAN MOHON DANA FINAS UNTUK PR0DUK WWS STUDI0S



Pelakon Dharma Harun Al-Rashid, 68, yang sebelum ini berhad@pan dug@an untuk menjual pr0gram televisyen yang sudah disiapkan syarikat pr0duksinya iaitu WWS Studi0s itu memberitahu, dia tetap akan memohon dana disediakan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas).
Kata bintang veteran era 1980-an ini, dia menyambut baik saranan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Finas, Datuk Azmir Saifuddin Mutalib untuk memohon Dana Kandungan Dig1tal (DKD) baharu yang dikeluarkan oleh ag£nsi itu nanti.

"Saya ada dapat tahu juga mengenai berita untuk memohon dana Finas yang disarankan oleh CEO itu. Insya Allah, mungkin dalam tempoh terdekat ini, saya akan hubungi Finas untuk mengatur temujanji perbincangan.

"Minat itu memanglah ada untuk mohon dana Finas ini kerana sekiranya dapat, saya pasti gunakan semuanya di dalam penghasilan pr0duk seni yang diterbitkan WWS Studi0s. Bukan untuk kegunaan peribadi pun," ujarnya.

Menurut Dharma lagi, dia sebenarnya sudah ada perancangan untuk menerbitkan pr0gram 'Deko Ibadah 2' yang kali ini akan mencari surau-surau r0sak, terbiar dan us@ng di seluruh Selangor bagi dilakukan aktiviti baik pulih semula, sekali gus boleh diguna pakai kembali.

"Saya dah lama berhasrat untuk WWS Studios menerbitkan pr0gram 'Deko Ibadah 2' sebanyak 13 episod, namun kali ini kami hanya menjelajah seluruh Selangor saja untuk mencari surau-surau r0sak, terbiar dan us@ng bagi dibaik pulih semula.

"Ia berikutan, saya yakin di Selangor pasti ada banyak surau r0sak dan serba-serbi perlu ditukar baharu seperti tingkap, permaidani, bumbung, tandas dan sebagainya kena diperb@iki untuk memudah jemaah yang datang solat di sana," katanya.

Terdahulu, WWS Studios difahamkan pernah menerbitkan program 'Deko Ibadah' pada 2022 lalu dan 13 episod dihasilkan itu sudah pun disiarkan stes£n TV AlHijrah (TVAH) pada tahun sama dengan mencatat 'r@ting' penonton yang bagus.

Bagaimanapun, ada satu lagi program TV terbitan WWS Studi0s iaitu 'gameshow' Wira-Wira Kasa yang diterbitkan pada 2016 dan siap sepenuhnya pada 2018, namun hingga kini tidak dapat dijual kerana enggan dibeli oleh stes£n TV tempatan.

Dakwa Dharma, alasan kenapa stes£n TV tolak untuk membeli pr0duk siap berkenaan kerana tahu duit pembikinan pr0gram itu adalah daripada dana Finas yang diterima oleh pr0duksinya.

Baru-baru, Dharma menyifatkan uj1an mas@lah kewangan dihad@pinya disebabkan stesen TV tidak mahu membeli pr0gram TV yang sudah siap dihasilkan syarikat pr0duksinya, WWS Studios untuk disiarkan kepada penonton.

Sebelum ini, Dharma yang pernah popular dengan filem 'Adik Manja' sebagai Cikgu Azmi dan 'Sikit Punya G1la' itu berhad@pan mas@lah kewangan apabila gag@l membayar sewa rumah tertungg@k sebanyak RM7,500.

Malah, Dharma dan keluarganya juga ketika itu difahamkan sudah menerima n0tis untuk mengosongkan kediaman yang disewanya di Wangsa Maju sehingga hujung Jun lalu daripada pemilik.

Bagaimanapun, dua anaknya iaitu Siti Qurratu Aini, 36, dan Muhammad Al Syafiq Mohamad Azman, 35, tidak bekerja kerana masih belajar di Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara).

Sejak kisah mas@lah kewangan dihad@pi itu tular, Dharma menjadi perhatian ramai termasuk beberapa pihak seperti Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), Pusat Zakat dan Yayasan Budi tampil membantunya.

Dharma memaklumkan dia bagaimanapun sudah melunaskan sepenuhnya jumlah sewa tertungg@k itu serta tidak bercadang mahu berpindah ke kediaman lain apabila memilih terus menetap di rumah berkenaan selagi mampu menyewanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: