11 August 2026

DAKWA TIADA PRIVASI - DR FIE AKUI SUDAH BEBERAPA KALI MINTA MAAF : "SAYA NAK TERUSKAN HIDUP BERSAMA ANAK-ANAK DENGAN TENANG, TETAPI BILA K£S (K0MITAL) INI TIDAK SELESAI, SAYA BERASA SEPERTI 'TERPENJ4RA' KERANA SEMACAM DIPERHATIKAN... KASIHANLAH KEPADA ANAK-ANAK"



"Bukan tiada keperluan, saya boleh nak minta maaf, tetapi saya sudah pernah beberapa kali minta maaf.

"Saya pernah minta maaf pada hari lahirnya dan hari raya. Jadi, dia nak permintaan maaf macam mana lagi? Adakah secara terbuka dan atas dasar apa?

"Kalau saya minta maaf, orang boleh buat sp£kulasi macam-macam seolah-olah saya yang sal@h."

Demikian jelas bekas isteri kepada Nubhan iaitu Dr Afifah Hidayah Ahmad Tawfek atau Dr Fie, 36, di mana dia tidak melihat keperluan untuk membuat permohonan maaf secara terbuka kepada bekas suaminya itu susulan kem£lut membabitkan perjanjian yang dipersetujui mereka selepas perceraian.

Ujar Dr Fie, dia sudah beberapa kali memohon maaf kepada Nubhan secara peribadi selepas perceraian, selain berharap k£s k0mital yang difailkan terhadapnya dapat diselesaikan dengan segera.

Dalam pada itu, Dr Fie berkata, dia mahu teruskan hidup dengan tenang serta mendakwa kehidupannya kini seperti sentiasa diperhatikan.

"Justeru, saya berharap k£s k0mital yang difailkan terhadap saya dapat segera diselesaikan. Saya juga tidak mahu hal privasi diri dicampuri pihak sana (bekas suami) yang membuat saya terpaksa berjaga-jaga.

"Saya nak meneruskan hidup bersama anak-anak dengan tenang, tetapi bila k£s (k0mital) ini tidak selesai menyebabkan saya berasa seperti 'terpenj@ra' kerana semacam diperhatikan dan harus berhati-hati dalam urusan harian.

"Macam ada perasaan t@kut dan gem£ntar juga. Apatah lagi, saya akan disoal peguam dia. Jadi, ibaratnya bekas suami umpama menanti-nantikan sahaja saya membuat kesal@han," tuturnya.

Selain itu, akui Dr Fie, kehidupannya kini seolah tiada privasi dan tidak dapat bergerak dengan bebas kerana didakwa diperhatikan.

Klik untuk gambar besar

"K£s ini tidaklah mengg@nggu, tetapi buat saya rasa ters£kat. Saya berasa setiap tindak tanduk diperhatikan. Saya pula bukannya orang yang boleh duduk diam.

"Saya nak pergi lebih jauh, aktif dalam media sosial, bukan terp£rap di klinik 24 jam. Namun, setiap perbuatan saya itu bagai dapat dilihat oleh pihak di sana (bekas suami). Hidup kita ini umpama tiada privasi," katanya.

Disamping itu, Dr Fie turut mengulas mengenai kemungkinan menyelesaikan kem£lut mereka di luar mahkamah, di mana jelasnya, setakat ini tiada perbincangan secara peribadi berlaku antara mereka.

"Kami hanya berhubung melalui pekerja atau melalui peguam. Setakat ini pun tiada (perbincangan antara peguam) yang kalau saya minta maaf, k£s ini boleh diselesaikan di luar," maklumnya.

Dr Fie dalam masa sama juga berharap Nubhan dapat membuka hati dan memberinya ruang untuk meneruskan kehidupan demi kebaikan semua pihak, terutama tiga cahaya mata mereka.

"Saya harap dan minta doa orang ramai supaya dia berlembut hati dengan saya. Berilah saya peluang teruskan kehidupan macam biasa. Dia pun boleh meneruskan kehidupan dia dan saya pun tidak mahu g@nggu dia.

"Saya tidak boleh nak membolak-balikkan hati dia. Hanya Allah yang boleh membolak-balikkan hati dia," ujar Dr Fie yang turut meluahkan kebimbangan sekiranya pr0siding berkenaan berlarutan sehingga Januari depan kerana keadaan itu dikhuatiri memberi kesan kepada tiga anak mereka.

"Kalau k£s berlanjutan sampai Januari, kasihanlah kepada anak-anak. Saya pun kena jaga hati dan perasaan saya supaya bila ibu mempunyai ment@l yang baik dan p0sitif, barulah kita boleh melayan anak-anak dengan baik dan p0sitif," tuturnya.

Terdahulu, pr0siding k0mital berkenaan difailkan Nubhan terhadap Afifah berhubung dakwaan pelangg@ran perintah mahkamah, termasuk perjanjian yang dipersetujui kedua-dua pihak selepas perceraian mereka, serta tiga kenyataan di media sosial yang didakwa berunsur fitn@h.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: