23 September 2010

SUMBANGAN TABUNG UNTUK INSAN SENI

Selangor - 23 Sptember: Bertempat di Dataran Karyawan FINAS, Kompleks Studio Merdeka, 20 penggiat seni uzur, balu seniman dan seniwati menerima sumbangan tabung yang diwujudkan untuk kebajikan insan seni. Antara mereka yang menerima sumbangan ialah Karim Latiff, Ahmad Busu, Mariani Ismail, balu Nasir P.Ramlee, Datin Umi Kalthum dan ramai lagi.

Sumbangan telah disampaikan oleh YB Dato’ Seri Utama Dr. Rais Yatim, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan semperna rumah terbuka Aildil Fitri bagi meraikan warga seni, wartawan, karyawan dan kakitangannya bagi mengeratkan silatulrahim antara mereka.

Terdahulu, satu Program bertemakan ‘Ke Persada Dunia’ yang bertujuan untuk memberi peluang kepada pembikin filem dokumentari tempatan menerbitkan dokumentari untuk tujuan pasaran antarabangsa turut dirasmikan. Dokumentari tersebut yang akan diberi modal pembikinan sekiranya terpilih mensasarkan pencarian subjek yang mencerminkan identiti Malaysia dari sudut sosioekonomi, sains serta teknologi, hidupan liar dan budaya.


PHOTO: Klik untuk imej besar








Ahmad Busu dan Karim Latiff antara penerima sumbangan...



Datin Umi Kalthum..






Karim Latiff kini berkerusi roda kerana uzur...









Mariani menerima sumbangan daripada Rais Yatim..




Datin Umi Kalthum turut menerima sumbangan...


(\__/)
(='.'=)
(")_(")
copyright www.myartis.com 2010

No comments: