27 July 2012

ISU TUDUNG - NING SERAH PADA PEGUAM


Benarkah Ning Baizura pernah mengamuk gara-gara gambar bertudungnya tersebar dan dia didakwa menyertai parti pembangkang? Dalam hal ini, ada juga segelintir pihak yang 'pening lalat' tertanya-tanya kenapa penyanyi itu nak mengamuk jika ia hanya isu memakai tudung... bukannya isu tak berpakaian!

Bagi mendapat jawapan mengenai kontroversi tersebut, akhirnya pihak media berjaya menemubual Ning dalam satu majlis berbuka di Restoran Melayu semalam. Menurut Ning atau nama sebenarnya Ning Baizura Sheikh Hamzah, 37, dia sebenarnya terkedu apabila didakwa kononnya menyokong parti pembangkang oleh segelintir pihak baru-baru ini.

Gambar bertudung yang mencetuskan kontroversi
Klik untuk imej besar...




Sehubungan itu, dakwaan tersebut sedikit sebanyak mencemarkan reputasi dan nama baiknya sebagai seorang artis. Malah atas nasihat penguam termasuk beberapa kenalan, dia cuba membersihkan namanya di Twitter agar peminat tidak tersalah faham.

Dakwa Ning lagi, gambar bertudung yang digembar-gemburkan itu sebenarnya hanya gambar lakonan dalam sebuah telefilem berjudul Haji Bakhil. Gambar itu menurutnya dimuat naik ke koleksi instagram dan ia dirakam pada tahun lalu.

"Saya tak berani komen banyak, lagipun perkara ni sudah diperbesar-besarkan di laman Twitter. Pada saya, asalkan saya tidak berdolak dalih, saya juga tidak pernah membohongi peminat atau tidak ada mana-mana pihak yang mengambil kesempatan ke atas saya, cukup.



"Kenyataan di Twitter tu adalah untuk memberitahu terutamanya kepada peminat-peminat saya agar mereka tidak keliru,"

"Apalah sangat saya ni? Saya sebagai individu juga hanyalah seorang artis, lain lah kalau saya ni ahli politik. Saya ingin menyatakan yang saya menyokong kerajaan yang sedia ada. Saya bangga apa yang saya lihat sekarang. Itu prinsip saya sejak dari dulu lagi," ujar Ning dipetik sebagai berkata.

Tambah Ning lagi, sebenarnya ia bukan satu isu besar dan dia tidak kisah sekira gambar bertudungnya disebarkan. Cuma yang tidak sedap ialah apabila ada pihak yang mengambil kesempatan menyebar fitnah mendakwa dia penyokong parti pembangkang.

"Bagus juga kalau orang nak sebarkan gambar tu. Saya tiada masalah bertudung. IsyaAllah bila sampai seru nanti, saya akan bertudung. Bertudung bukan isu," jelasnya.

Terdahulu, ketika ditanya mengenai tindakan yang bakal diambil mengenai isu tersebut, jawab Ning ia telah diserahkan pada peguamnya untuk tindakan lanjut.

"Apapun perkara ini masih belum selesai. Saya serahkan segalanya pada peguam saya. Mungkin pihak-pihak yang menyebarkan berita ini harus membuat sesuatu seperti meminta maaf atau menarik semula kenyataan yang dikeluarkan", katanya dengan nada serius.

BERITA NING TERDAHULU:
BILA NING BAIZURA PAKAI TUDUNG

No comments: